Annons

Eos 3d ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Bokeh

Aktiv medlem
Canon EOS 3D....
Är det inte dags att Canon kommer med en sådan nu, en riktig dräpare och en kamera som sätter en ny standard ?
Har ni några funderingar på vad en sådan best skulle kunna ha för specar, Crop eller FF ?
Själv tror jag på Crop, annars skulle den väl konkurera ut 1D serien...

/kent

Sök och du skall finna...

Finns säkert en triljon trådar här på FS om tankarna kring nya Canon-kameror och dess troliga specar.

danielll skrev:
Sök och du skall finna...

Finns säkert en triljon trådar här på FS om tankarna kring nya Canon-kameror och dess troliga specar.

Jag var väl mest intresserad av vad Canon ägarna hade för förhoppningar och tankar om den, det har ju ryktas om den i flera år nu, och det är väl dags för Canon att "visa vad skåpet skall stå".

/kent

Photokina är i september. De flesta förståsigpåare är av åsikten att Canon kommer presentera uppföljaren till gamla goda 5D i samband med det.

Fattar inte hur ni orkar diskutera sånthär... lägg den tiden på att fota ist!

ständigt jvla tjat om kommande modeller...

Laesk skrev:
Fattar inte hur ni orkar diskutera sånthär... lägg den tiden på att fota ist!

ständigt jvla tjat om kommande modeller...

Men, teknik är också roligt! Fast det är klart att många av oss (mig inräknad) diskuterar gärna teknik och annat som egenligen inte har så mycket med själva fotograferingen att göra.

Jag säger som Daniel, finns tusen och åter tusen trådar om vad folk tror och hoppas kommer med den nya 5D. Sök så finner du!

Någon cropkamera blir det dock aldrig.

Låt folk fråga vad dom vill ,hur svårt kan det vara ?

Ett evigt påpekande om detta sök så skall du finna.

Om jag vill veta något så frågar jag punkt slut och förmodligen har jag redan sökt men ej hittat eller blivit helt nöjd med det jag fann.

Kamerautvecklingen går idag mycket snabbt och det som skrevs i en tråd om tex uppföljaren till Canon 5D för tre månader sen kan mycket väl vara ganska ointressant och inte fullt så aktuellt.

Själv väntar jag på Canon 50D och undrar hur den kommer att vara "bestyckad" ;-)

Men den frågan skall jag inte ställa här i denna tråd utan skapar en egen ;-)

//Peter

Om Canon och vissa Canonägare ska fortsätta vara rädda för att nya modeller ska konkurrera ut andra modeller inom Canon så lär Nikon och snart även Sony sätta Canon på en tredjeplats inom kameraförsäljningen.

Det måste ju vara bättre att släppa riktigt bra kameror även om de konkurrerar med dyrare modeller inom märket.
Bättre att hålla folk trogna sitt eget märke än att de gör över till något annat.

Nikon har ju tydligt visat att det fungerar med sina D300, D700 och D3.
Nikon går ju bättre än någonsin.

Canon har ju förvisso 2 st fullformat Canon EOS 1d
och Canon EOS 5D som snart blir ersatt med Canon EOS Mark II .

Tror inte Canon lägger in en "fullformatare! till mellan 1ds och 5D mkII snarare tror jag och hoppas på att det blir en trevlig 50D istället.

50D med

12 mp
8 b/s
Digic IV
mm

//Peter

Re: Re: Re: Eos 3d ?

paco skrev:
Standarden sattes med 5D. Allt annat är bara efterklokhet :)
Det håller jag med om, vid närmare eftertanke. D700 är bara det naturliga steget framåt inom genren. Givetvis kommer Canon förr eller senare presentera något minst lika flott. Om det blir kommande modell eller nästa återstår att se. Kanske går de på en annan linje; billigare och enklare. Inte fel del heller så länge kameran känns modern. Personligen skulle jag lätt skippa vädertätning, fjutton bps, förton fokuspunker och sånt om priset låg en god bit under 20000:-.

Jag är ganska så nöjd med mina 1DMkII men jag saknar att kunna köra på de höga iso talen som Nikons dräpare kan...
Mats

ANNONS
Götaplatsens Foto