Annons

EOS350d och windows 7, saknar drvrutin

Produkter
(logga in för att koppla)

kejsaren

Medlem
hej

hittar ingen drivrutin till min EOS 350D och windows7. Hittar inte heller programmen från canon (EOA capture, zoom browser etc) passande windows 7.

Hur har ni andra gjort? Jag tycker att det är bekvämt att ansluta kameran så laddas alla bilder över.

Mvh
magnus

hej

hittar ingen drivrutin till min EOS 350D och windows7. Hittar inte heller programmen från canon (EOA capture, zoom browser etc) passande windows 7.

Hur har ni andra gjort? Jag tycker att det är bekvämt att ansluta kameran så laddas alla bilder över.

Mvh
magnus

Jag tycker du ska skaffa en minneskortsläsare. Detta eftersom det går MYCKET snabbare, det är MYCKET säkrare, och så slipper du en obehaglig överaskning, om du råkar snydda kameran under tiden så att den far i golvet med sladden i, kommer du att få den rejält skadad,

Om jag nu skaffar en minneskortsläsare, vilket program skall jag använda för att namnge bilderna, och få in dem i mappar (likt canons ex zoom browser). Vill ha dem i mappar per dag de fotades, och filnamn efter vilken dag de fotades...

Det går även att ställa om i menyn så att kommunikation = Skrivare/PTP, då slipper du drivrutiner om du tex kör Windows 7 x64 (finns inga drivrutiner till x64).

/Magnus

Ang katalogisering av bilderna

Har du provat IrfanView gratis browser som är grym på att hantera bilder. Snabb och lättanvänt. Klarar även batch ändringar mm. Går även att göra enklare bildbehandlingar oxå. Här kan du hämta programmet om du vill. http://www.irfanview.net/

ANNONS
Götaplatsens Foto