Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Epson vs Canon

Produkter
(logga in för att koppla)

sjunne

Aktiv medlem
Jag är inne på att köpa en "riktig" fotoskrivare MEN jag har stora problem med att bestämma mig! Väljer mellan Canon Pixma PRO 9500 och Epson Stylus Photo R2880. Vilken är bäst? Ska skriva ut bilder för utställning och förhoppningsvis försäljning...

Jag har inte följt utvecklingen på skrivarsidan på sistone. Men förut var det alltid Epson som gällde när handlade om fotoutskrifter. Möjligt att Canon (och HP) kommit ifatt nu, men Epson hade iaf ett rejält försprång i utvecklingen tidigare.

Jag skulle vilja säga att epson R2880 är valet om du vill ha bästa kvalitet på dina utskrifter. Den skrivaren i kombination med en programvara som ex. colorbyte imageprint eller colorburst ger det bästa i utskriftsväg som går att få idag.

Jag skulle vilja säga att epson R2880 är valet om du vill ha bästa kvalitet på dina utskrifter. Den skrivaren i kombination med en programvara som ex. colorbyte imageprint eller colorburst ger det bästa i utskriftsväg som går att få idag.

Tack för era råd! Det blev en R2880... men extra pgm-vara får vänta, såg vad Imageprint kostar... men det blir inga dåliga utskrifter från PS heller!

ANNONS
Götaplatsens Foto