Annons

er dröm digitalkamera?

Produkter
(logga in för att koppla)

RoyalDee

Aktiv medlem
vilken är er drömkamera? (utan att överdriva utan någonting som man faktiskt kunde få om man bara sparade lite)

Min är Canon EOS 20D !!!

just nu kör jag inte digitalt.

Leica R8 DMr , definitivt :D
Mest för att det är världens bästa kameror och jag har massa optik för den . .
Fast egentligen har jag redan min Drömkamera , dock ej digital..

Senast ändrad:
Ett mellanting mellan 5D och 20D + inbyggd IS fast helst i samma storlek som en 350D förstås m med robustare byggkvalitet. Större sökare, display o sensor och m EF-S fattning också. Hur dom nu ska få ihop det då. Men får man önska sig så...

Just nu drömmer jag mest om en Contax 645 med vidvinkel och makro-korttele tror jag. Med den skulle jag göra fina musikerporträtt och musikreportage. (fått en mycket inspirerande Annie Leibovitz-bok i julklapp)

Sen drömmer jag lite om D200, inte för att jag tycker den verkar särskilt kul egentligen, utan för att det verkar vara ett bra verktyg för att producera bilder som jag kan sälja utan att det tar en miljon år i krångliga urvalsprocesser och tidsödande scanning/mörkrumsarbete.

Jaha, digitalkamera var det ja...sorry. Ja då blir det D200.

Uttryck skrev:
Ett mellanting mellan 5D och 20D + inbyggd IS fast helst i samma storlek som en 350D förstås m med robustare byggkvalitet. Större sökare, display o sensor och m EF-S fattning också. Hur dom nu ska få ihop det då. Men får man önska sig så...
KM D7D med fullformat och EF-S? ;)

en canon 5D eller en digital hasselblader, men priset på objektiven. Så det får nog bli en canon 5D som är min drömkamera.
Sven-Åke

Eos 5d, men med tanke på att jag lever på csn så är det inte direkt realistiskt att jag skulle kunna spara ihop till kostnaden, jag diskvalificerar mig själv från tråden :p

Jag drömmer faktiskt inte direkt om någon annan kamera än den jag har (D70), utan mer om objektiv.
Jag skulle dock kunna vänja mig vid att ha en D200 i kameraväskan.

Skulle jag önska en Canon vore det en 20D, då jag inte suktar efter (vill helst inte ha det om det inte är absolut nödvändigt faktiskt) FF.

En EOS 1Ds MkII hade ju suttit fint, men en annan realistisk dröm uppfylldes igår då jag fick min efterlängtade EOS 5D..

/Peter

ANNONS
Götaplatsens Foto