Annons

Exif på "spara för weben" bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Maradona

Aktiv medlem
Hej! Jag ser att det är många som har exif data med på sina bilder trots att man är tvungen att skala av bilden för att ladda up den här på Fs.
Det har inte jag men vill gärna ha det. Jag förminskar mina bilder i Photoshop med "spara för weben" funktionen. Är det nån som kan berätta hur man gör för att få med exif data också?

Maradona skrev:
Hej! Jag ser att det är många som har exif data med på sina bilder trots att man är tvungen att skala av bilden för att ladda up den här på Fs.
Det har inte jag men vill gärna ha det. Jag förminskar mina bilder i Photoshop med "spara för weben" funktionen. Är det nån som kan berätta hur man gör för att få med exif data också?

Använd vanliga "spara som..." så följer informationen med. Då får du själv se till att bilden håller sig till rätt storlek för att läggas upp på FS.

För att få med Exif använder du "Spara som..." istället.
Ge filen ett namn och klicka på Spara.
Ny ruta JPEG-alternativ dyker upp. Nu kan du välja kvalitet på bilden genom att dra i spaken under Bildalternativ. Under Storlek ser du då hur stor filen blir, siffrorna längst till vänster. Men för att få filstorleken måste du dra spaken till ett värde (välj mellan 0 och 12) och släppa musknappen, först då ser du hur stor filen blir i kB.

ANNONS
Götaplatsens Foto