Annons

Fågelidentifikation

SiU

Aktiv medlem
Jag är dålig på fågelnamn så vore kul att få hjälp med denna om någon vet? Hanen var också med och matade ungarna och han hade en svart hätta, kan det vara så enkelt som att det då är en Svarthätta?? Förra året bodde det blåmesar i boet.
 

Bilagor

davidh

Aktiv medlem
Otroligt kul tråd!

Haha, jag garvar ihjäl mig! Vilka ornitologer vi har här på FS!
Vilken expertpanel som helst kan slänga sig i väggen jämfört mot de som skriver i denna tråd. Kul läsning, utbildande o roligt!
 

Magnus Lindberg

Aktiv medlem
Nu är det dags att stänga denna diskussion.

Det är ju flera som har konstaterat och "gissat rätt" på att det är en bivråk.

En sista gång:
Fågeln på bilden är en bivråk!!
 

Magnus Lindberg

Aktiv medlem
Nu är det dags att stänga denna diskussion.
(Se Anders Anderssons fråga)

Det är ju flera som har konstaterat och "gissat rätt" på att det är en bivråk.

En sista gång:
Fågeln på bilden är en bivråk!!
 

Osquar

Aktiv medlem
Nu är det dags att stänga denna diskussion.
(Se Anders Anderssons fråga)

Det är ju flera som har konstaterat och "gissat rätt" på att det är en bivråk.

En sista gång:
Fågeln på bilden är en bivråk!!
Vilken bild? Den närmast ovan är en klockren adult ormvråk som är sliten i dräkten pga att den ruggar.

Bivråken har inte dennes stjärteckning, vingteckning samt proportioner (stjärtlängd, vinglängd samt halslängd). Vill minnas att förtsa bilden i denna tråd visar en bivråk (adult). Kolla och jämför...

/Oscar
 

yens

Aktiv medlem
Vilken bild? Den närmast ovan är en klockren adult ormvråk som är sliten i dräkten pga att den ruggar.

Bivråken har inte dennes stjärteckning, vingteckning samt proportioner (stjärtlängd, vinglängd samt halslängd). Vill minnas att förtsa bilden i denna tråd visar en bivråk (adult). Kolla och jämför...

/Oscar
Tror skribenten var en smula ironisk, det VAR första bilden som avsågs, och meningen var att vi inte behöver dryfta första fågeln mer... :)
 

Nordlund32

Aktiv medlem
Tack Stefan för snabbt svar!

Om det skulle vara den andra arten/arterna, vilken/vilka skulle det då vara?

// Tobbe
Om inte det vore trädgrådssångare (som jag håller med om att det är) så liknar rörsångare mfl. bruna rackare denna art. Dessa har dock ej grå halssida.

Huruvida ögonringen kan vara så här starkt hos nämnda förväxl.arter vet jag ej. Näbben är i kortaste laget för de tre förväxl. kandidaterna men bra för trädgårds.

Mvh/Mattias
 
ANNONS