Annons

Fågelidentifikation

H_W

Aktiv medlem
Jag antar att detta är någon snäppa men jag hittar ingen med svarta ben och den täckningen i Fågelguiden.
Hjälp mottages tacksamt!

Yttre Hebriderna, augusti.
 

Bilagor

H_W

Aktiv medlem
Hej! Titta på juvenil kärrsnäppa i fågelguiden så hittar du den.

Mvh Toni
Tack så mycket Toni!

Kärrsnäppan var den kandidaten ´som låg närmast men de vita fälten på/under vingen som är illustrerade i boken förstörde.

En årsunge stämmer nog bra för den hade problem att flyga I hard vind.
 

Karuzzell

Aktiv medlem
KÄRRSNÄPPA!

fina bilder!

Med vänlig hälsning peter
Tack Peter!
Gissar, att versalerna betyder 'SOLKLAR KÄRRSNÄPPA'! Lätt som en plätt! När man vet. Jag vet inte utan gissar med hjälp av mina fågelböcker, så stort tack för din bekräftelse. Det känns som om jag är en bit på väg, trots allt....
Tack också för ditt omdöme om bilderna!
MVH
Eva
 

gavia

Aktiv medlem
Tack Peter!
Gissar, att versalerna betyder 'SOLKLAR KÄRRSNÄPPA'! Lätt som en plätt! När man vet. Jag vet inte utan gissar med hjälp av mina fågelböcker, så stort tack för din bekräftelse. Det känns som om jag är en bit på väg, trots allt....
Tack också för ditt omdöme om bilderna!
MVH
Eva
nope det var mer än TB grej. men fina bilder är det..
fågelböcker är kanonbra. fortsätt läsa dem. men man behöver även egen erfarenhet.

Med vänlig hälsning peter
 

matchis

Aktiv medlem
Fink??

Jag är ny medlem på Fotosidan och även som fågelskådare och fotograf
Blir väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig med nedanstående bild som är tagna strax norr om Huskvarna för c:a 2 veckor sidan. Kan det vara en juvenil fink av något slag.
Fanns vid åkerlandskap med buskage

Fågel 1.jpg

//Mats
 

matchis

Aktiv medlem
Har du vitbalansen rätt inställd i kameran ?

//Benny
Jag har en Nikon D3200 och har inte kommit så långt i kompetensutvecklingen av kamerans alla finesser men av vad jag kan se så står vitbalansen på "Auto"
Man lär så länge man lever och din fråga har fört mig framåt flera steg när det gäller förståelse för kamerans funktioner och framför allt hur vitbalans påverkar resultatet vid olika ljus.

MVH

Mats
 
ANNONS