Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Vad kan detta vara för art? tippar på att den är ca: 25cm. Fotat i södra Jämtland i veckan.
 

Bilagor

  • img_4178_.jpg
    img_4178_.jpg
    68.2 KB · Visningar: 603
Hej,

Nu är det dags igen. Med fågebokens hjälp får jag detta till en blåhake. Har dock aldrig sett någon "live" så jag är inte alls säker.
 

Bilagor

  • blåhakemöjligen2.jpg
    blåhakemöjligen2.jpg
    36.5 KB · Visningar: 493
Astacus skrev:
Hej,

Nu är det dags igen. Med fågebokens hjälp får jag detta till en blåhake. Har dock aldrig sett någon "live" så jag är inte alls säker.

Visst är det en blåhake. Dom flyttar mot vinterkvarteren i sydost nu och har man tur kan man finna dom i fuktiga områden med snåriga salix-buskage.
 
Stort tack igen!
Beskrivningen över biotopen stämmer dessutom mycket bra, "fyndet" gjordes vid Fyrisån,i Övre Föret, Uppsala.
 
Är det möjligt att avgöra om detta är en Bivråk eller Ormvråk. Avståndet är`astronomiskt´ ;-)
 

Bilagor

  • mgl_vråk1.jpg
    mgl_vråk1.jpg
    73.9 KB · Visningar: 588
Sabud skrev:
Är det möjligt att avgöra om detta är en Bivråk eller Ormvråk. Avståndet är`astronomiskt´ ;-)
Om avståndet är "Astronomiskt" borde det vara en utomjordisk fågel, några böcker på sådana har jag inte hittat i bokhandeln.
;-)

Nog skämtat, det är en vuxen Ormvråk.
 
ANNONS