Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

för bra för att vara sant?

Produkter
(logga in för att koppla)
Hannes Karlsson skrev:
oj det va inte illa, jag e på väg att köpa en 10D med optik och blixt för lika mkt. men skillnaden kanske inte är så stor?

En Eos 10D bör du kunna hitta för 5500, även om annonserna säger 7000. Sen tillkommer ju blixten

okej, paketet som jag tänkte köpa innehåller följande: 10D, canon 75-300 mm, 1Gb IBM microdrive, Speedlite 420EX, 2 batterier, instr. bok och laddare.
tycker du att 11000:- är ett ok pris för det?

Och tack så väldigt mycket för hjälpen Magnus!!!

mvh, Hannes

Hannes Karlsson skrev:
okej, paketet som jag tänkte köpa innehåller följande: 10D, canon 75-300 mm, 1Gb IBM microdrive, Speedlite 420EX, 2 batterier, instr. bok och laddare.
tycker du att 11000:- är ett ok pris för det?

10D 6000
420EX 2000
75-300 1500 (ej USM)
1GB MD 500
1 batteri 300

Det blir 10300. 10 000 borde du kunna få det för. Fråga hur han har räknat?

okej, tack för hjälpen igen!
jag är rädd att det kan vara för sent då säljaren redan skickat grejerna och jag ska betala på postförskott. Iofs var det 2 st batterier och vertikalgrepp det glömde jag nämna. då är priset rimligt vad jag förstår.
tack för ett underbart forum!!

okej, det har du rätt i. tack än en gång för hjälpen! grymt spänd över att få komma igång och fota med min första digitala systemkamera!!
Och Bo, det behövs nog inte... har kollat upp och det var mindre skillnad än vad jag trodde mellan 10D och 20D. Ursäkta om det verkade som om jag försökte ställa dig i dålig dager.

Hannes Karlsson skrev:
okej, det har du rätt i. tack än en gång för hjälpen! grymt spänd över att få komma igång och fota med min första digitala systemkamera!!
Och Bo, det behövs nog inte... har kollat upp och det var mindre skillnad än vad jag trodde mellan 10D och 20D. Ursäkta om det verkade som om jag försökte ställa dig i dålig dager.

Det är grymt stor skillnad mellan 20d och 10d, 20d är helt klart värt de extra pengarna. 10d är grymt slö och långsam i jämförelse. Jag gick ifrån 10d till 20d bla för hastigheten.

ANNONS
Götaplatsens Foto