Annons

För den som inte har något annat för sig...

Produkter
(logga in för att koppla)

BigHair

Aktiv medlem
Ska ha ett bra domän-namn för min enskilda firma (skriver och fotar som frilansjournalist). Vore kul om någon kunde koppla ihop bild/foto etc. med text/ord etc. eller mitt namn (lasse edfast) till en snygg se-domän
För den som intehar något annat för sig alltså och tycer detta vore kul att fundera på ett tag...

kanske inte helt rätt forum, men det fanns inget annat heller och det är i alla fall lite variation för alla "vad-ska-jag-sälja-min-bild-för"-diskussionerna...
/lasse

e(L)dfast

Jag läste ditt namn lite för fort och trodde att du hette Eldfast i efternamn, så här i backspegeln kanske man kan göra något av det.

L:et kommer ju från ditt förnamn!

Rätta mig om jag har fel, men edlfasta material tål väl en hel del "hetta"... :D

haha, ja du är inte den förste som har sett fel namn - alla lärare, läkare m.fl. har saht fel. men det är ett bra förslag ändå, trist bara om folk tror att man stavat fel på sitt eget namn... faller lite på det...

fortsätt tänka alla ordkonstnärer därute!

lassefoto.se är ledigt och tillräckligt enkelt.

fotolasse.se är upptaget.

En beskrivande variant är
lassefotarochskriver.se
men det är ju rätt långt.

Jag skulle i alla fall satsa på
något enkelt.
edfast.se är taget, men edfastfoto går ju bra.
Undvik i alla fall förvrängningar av
ditt namn, annars blir det lätt risk för
förvirrningar,

något enkelt, absolut!
dock gör lassefoto att det låter som jag är mer "fotograf" än journalist om du förstår
friaord låter kanske lite väl "sektlikt"?

bra förslag igen!
kanske bara ordvy.se? vy/vyer kanske låter lite abstrakt, förstår man vad jag syssalr med utifrån den adressen?
skulle kunna ha bara ordobild (finns det ngt bättre sätt att skriva det på?), synd att inte & funkar som sagt

Smaksak! Jag tyckte helt enkelt att "vy" i pluralis ser bättre ut.

Att använda "o" istället för "och" tycker jag ser slafsigt ut, men återigen: en smaksak!

ANNONS
Götaplatsens Foto