Annons

Förhandsvisning av NEF filer

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredsson

Aktiv medlem
Jag har just installerat servicepak 2 för Windows XP på datorn och drabbades av ett problem. Tidigare så såg jag alltid mina NEF filer som små bilder i mapparna. Det är väl den tillhörande jpg-filen som visas. Men efter uppdateringen till SP2 så kan jag inte få till detta. Nu visas bara en ikon med texten NEF.

Det borde väl gå att ställa om någonstans så att den lilla jpg filen visas i ställe. Tacksam för tips.
Thomas

boris.bonasin skrev:
Jomen, jag har den kvar. Kontakta mej via mail så skickar jag den till dig.

Hittade en annan länk, antar att det är samma fix.

Tack för erbjudandet.

Det vorekanske bra om photosidan kunda ha ett bibliotek med sådana här fixar, patchar etc etc.

FYI, jag installerade SP2 igår och jag får visning av mina NEF-filer, behövde inte fixa med registret. MS har antagligen fixat till problemet nu.

Calle S skrev:
FYI, jag installerade SP2 igår och jag får visning av mina NEF-filer, behövde inte fixa med registret. MS har antagligen fixat till problemet nu.

Det är någon mer okänd parameter.

Intressant nog när jag installerade samma version av SP2 som jag installerat på min desktop på en laptop försvann inte NEF visningen...

iSolen.se skrev:
Det är någon mer okänd parameter.

Intressant nog när jag installerade samma version av SP2 som jag installerat på min desktop på en laptop försvann inte NEF visningen...
Aha, jag trodde de fixat det själva. Nåja, nån gång framöver ska jag uppdatera min laptop, får se vad som händer där...

Calle S skrev:
Aha, jag trodde de fixat det själva. Nåja, nån gång framöver ska jag uppdatera min laptop, får se vad som händer där...

Laptoppen har faktiskt autoupdate påslaget, MS kanske har släppt en patch som jag inte vet om.

Whatever, funkar det inte, kör windows update. Funkar det inte ändå, använd patchen ovan. Problemet löses i vilket fall.

Däremot visar inte XP förhandsbilder på bilder i Photoshop-format, men det gjorde inte sp1 hos mig heller.

Bilagor

• untitled-1.jpg
    untitled-1.jpg
    19.1 KB · Visningar: 492
ANNONS
Götaplatsens Foto