Annons

Förminskningsprogram

Produkter
(logga in för att koppla)

Ljunghusen

Aktiv medlem
Hej. Finns det något program som kan förminska en hel mapp med jpeg bilder till önskad storlek (pixlar + kb om möjligt)? Kanske lägga på en signatur också? Vore väldigt bekvämt att slippa öppna varje fil för sig i p.s!
Tack för svar
/Anton

Ljunghusen skrev:
Tack så mycket. Jag ska prova dessa två program ikväll!

Jag har Photoshop CS2.
/Anton

Du kan använda Image processor i photoshop kolla under File->scripts->image processor.
Där kan du välja från vilken mapp du vill minska och till vilken mapp du vill lagra dom nya och sedan ställa in storlek på dom nya filerna.

PS funkar skitbra!
Någon som har ett tips på ett program som kan lägga till min logga i ett hörn? Kan ps det också kanske?
/Anton

så här hade jag gjort: öppna en bild vilken som helst, skapa ett nytt action och se till att det är på record. Använd File->Palce för att infoga loggon justera storlek och acceptera med enter. Välj Select->Select all för att markera allt nu kan du välja under Layers->Align Layers To Selections och sedan hur du vill justera logon (vänter, höger, uppe, nere osv.) uppreda tills du får som du vill. Stoppa Actionet (Dubellkolla att alla saker du gjort har spelats in och även att inget extra ligger med) Använder sedan Image processor och där kryssar du i Run Action och väljer ditt Action. Så nu borde du få din loggo på alla bilder.

ja, om du spelar in så sparas allt automatiskt och det slutas lägga till saker när du trycker på stop, återkom om du får problem kanske var lite luddig beskrvining

ANNONS
Götaplatsens Foto