Artificiell skrev:
1. Bra, för det skulle definitivt höja statusen på fs!
2. Många är det knappast, möjligen några få högdjudda medlemmar...
3. Okej, inte mycket att göra åt designen förstås
4. Några spontana förslag (reklamen är dock helt okej). Möjlighet till:
a) två uppladdade bilder per pool/vecka
b) att radera stenkorkade bildkommentarer
c) att styra trådar som man skapat
d) att platinamedlemmar ska få ingå i ett fs-råd
Fler idéer finns säkert, jag kan bara inte komma på dem just nu.
Fler medlemmar borde ha åsikter i dessa frågor!
U
Generellt låter detta intressant. Vill ge min syn på förslagen under punkt 4.
a) Känns väl ok tycker jag. Dock begränsat till just 2 för att få effekt genom inflödesbegränsning.
b) Är starkt emot det med motiveringen att man inte skall kunna köpa sig till makt på FS. Forumen och raderingen av kommentarer m.m. bör skötas av ett fåtal personer för att få en likvärdig bedömning. Jag ska inte själv välja vilka kommentarer som passar mig. Är jag inte nöjd med en kommentar kontaktar jag crew/forumvärd som gör en bedömning, precis som idag.
c) Känner ungefär som i b). Det beror dock på vad du menar med "styra trådar". Är styra=radera och fritt hantera så är jag starkt emot. Se dock min tanke längre ner.
d) Nej!! Återigen, inte köpa till sig makt. FS crew äger siten och bör då också styra den. Vi som medlemmar bör få utöva inflytande på det sätt som du nu lyckats med genom att komma med konstruktiva idéer till crew. Det verkar ju funka, eller hur??
Ny tanke, kopplat till c): Ge platinamedlemmar möjlighet att ha/skapa en eller två personliga "forumtrådar" som är kopplade till profilsidan. Där kan man lyfta sina egna funderingar om allt möjligt, själv styra o.s.v. När man känner att ämnet är uttömt deletar man tråden och kan därefter skapa en ny. Självklart är den öppen för alla att titta och skriva i, men som sagt kan platinamedlemmen själv hantera den.
/Arne