Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Försvunna röster?

Produkter
(logga in för att koppla)

hansen2

Aktiv medlem
Igår stog det "fått 208 kommentarer och 113 röster på bilder" på min sida. Idag stog det "fått 208 kommentarer och 105 röster på bilder" - var har 5 röster tagit vägen?

/Johan

Jag byggde om hur den uträkningen görs igår kväll; den siffra du ser nu borde vara den korrekta - jag märkte att den tidigare räknaren inte räknade på riktigt rätt sätt.

En fråga jag ställde mig själva - skall man räkna in röster och kommentarer man har på ej publicerade bilder? Eftersom en bild kan läggas i en pool även om den inte är publicerad kanske det är mer konsekvent att räkna allt.

Jag har en bild som ligger i album plus i pool som fått totalt en kommentar, har alltså inga opublicerade?

/Johan

Hepp, inte bara räknaren som gör konstiga grejor. Jag saknar alltså 8 kommentarer jämfört med förut, inte 5 som jag skrev först :)

/Johan

Högst troligt finns dom saknade inte ens; den förra var en "glädjeräknare" - jag tror den gjorde fel ibland om en kommentar hade tagits bort för att en medlem som skrivit raderats, då räknades en summa inte ner korrekt.

Nu räknar jag istället alla kommentarer som ligger i databasen och litar inte på den nämnda räknaren.

ANNONS