Annons

Felleverans - Vad tycker ni?

Produkter
(logga in för att koppla)

matlep

Aktiv medlem
Beställde en 60x60 softbox av en känd leverantör på nätet i början på Juli. Den kom med posten någon dag senare. Jag packade upp paketet och allt såg bra ut, men sedan blev den liggande på grund av semester och så vidare.

Tar ur den ur sin väska idag och skall sätta upp den, då upptäcker jag att det jag har fått är en 38x38 softbox. Jag har altså inte fått det jag betalat för.

Vad tycker ni, har jag rätt att klaga trots att det gått en och en halv månad sedan jag mottog paketet? Eller får jag stå mitt kast som inte undersökte varan ordentligt när jag fick den?

Hur som helst så tycker jag att det är riktigt dåligt och slarvigt av leverantören. Jag har mailat dom men inte fått svar ännu.

Jag hade mailat och förklarat det du gjorde i ditt inlägg.. Jag hade kanske inte förväntat mig att få något för det, men jag tror inte det är omöjligt att säljaren är schysst och byter ut produkten om den är i 100% nyskick.

Beställde en 60x60 softbox av en känd leverantör på nätet i början på Juli. Den kom med posten någon dag senare. Jag packade upp paketet och allt såg bra ut, men sedan blev den liggande på grund av semester och så vidare.

Tar ur den ur sin väska idag och skall sätta upp den, då upptäcker jag att det jag har fått är en 38x38 softbox. Jag har altså inte fått det jag betalat för.

Vad tycker ni, har jag rätt att klaga trots att det gått en och en halv månad sedan jag mottog paketet? Eller får jag stå mitt kast som inte undersökte varan ordentligt när jag fick den?

Hur som helst så tycker jag att det är riktigt dåligt och slarvigt av leverantören. Jag har mailat dom men inte fått svar ännu.

Självklart ska de leverera rätt grejer. Du insåg det innan du började använda prylarna så en seriös firma ber om ursäkt och ser till att du får rätt leverans.

//Anders

Så i princip menar ni (Anton och Anders) att jag får stå mitt kast om leverantören avvisar min förfrågan på byte?

Så i princip menar ni (Anton och Anders) att jag får stå mitt kast om leverantören avvisar min förfrågan på byte?

Nej vad jag menade var att du ska kontakta försäljaren och förklara hur det gått till - jag tror inte det blir några problem att få byta varan om det är en seriös handlare.

Nej, jag tyckte jag var tydlig med att en seriös handlare ser till att korrigera sin felaktiga leverans, dvs du bör ha rätt att få det du beställt.

EDIT: Du menade tydligen inte mitt inlägg antar jag

Anders

Beroende på vilka möjligheter som finns såklart. Kan du enligt avtal eller lagstadgat returnera så ska du självfallet inte ge dig om de säger nej. Kan du inte enligt avtal eller lagstadgat returnera så får du höra av dig ändå, och det bör som sagt gå att lösa, men det finns inga garantier och butiken kommer isåfall inte vara skyldig att agera.

Ursäktar om jag rörde till det.

Forumet har härmed bestämt att du skall få den utbytt!

Men du måste ändå kontakta handlaren och berätta det. ;-)

//Johan

Som tack för ett gott samarbete kan du dela med dig om vilken leverantör det var, hjälper dessutom om någon annan blir drabbad av samma sak och söker i forumet!

Mvh, Anton.

ANNONS
Götaplatsens Foto