Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Felmeddelande

Produkter
(logga in för att koppla)
I och för sig har alla Nikonobjektiv mekaniska bländarlänkage utom PC-E, fast du menar förmodligen bländarringen, som i och för sig också är mekanisk...

*harkel* Nej, jag menade bländarlänkage. Jag hade av nån anledning fått hjärnsläpp.

Du har helt rätt i det du säger, och mit test är nog inte så vettigt som jag trodde.

Dessvärre är det nog i det fallet så att ditt kamerahus är defekt. Bägge de objektiv du har provat (28-80 och 50/1,8) har mekaniska bländarlänkage.

Har någon i din närhet ett "elektroniskt" objektiv som du kan testa med? m det fungerar så har vi 'bevisat' att du har problem med bländarlänkaget i ditt hus.

När jag t ex provar med min systers objektiv (18-55mm som man får med från början) så funkar det! Men inte med dom andra objektiven..

ANNONS
Götaplatsens Foto