Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Filma de man ser i sökaren med nikon d 300

Produkter
(logga in för att koppla)

NO BEAT JONSY

Ny medlem
Hej jag undrar om någon vet hur man kan filma de man ser i sökare ute i fält ,de jag vill göra e att filma allt från de man först börjar komponera bilden tills bilden e tagen i sökaren så inte liksom filma med som d 90 utan de man gör höjer sluttar tid eller sänker å så tar man bilden så ser man den de vill jag filma hoppas nån kan hjälpa mej tack på förhand

Du kan koppla kameran till en dator och låta den spara ner allt som visas på displayen. Det man ser i sökaren är nog svårare att få med.

tack

Du kan koppla kameran till en dator och låta den spara ner allt som visas på displayen. Det man ser i sökaren är nog svårare att få med.

ok så de e de enda sätet i fält man kan göra de på ? vet du vilka program som krävs för de? jag hadde ju hoppas på nåt mindre lösning tänkte att man behöver smyga runt kanske åp sånt inte alltid man har ett stilastånde objekt ju

Zigview är ju en typ av filmkamera som man sätter i sökaren som sedan visar bilden i realtid på en 2.5 tums skärm eller. Den är nog trådburen några meter om man behöver det.

Är det en typ av dokumentation, instruktionsvideo du ska ha det till?

Men kolla om Zigview har ngt uttag för inspelning å så. Å finns säkert ngn mkt smartare lösning där ute som dock inte jag vet om, med det känns så hur som.

Du har inte funderat på att skaffa en videokamera?

Menade inte att låta dryg, men det mest logiska om man vill filma är ju en videokamera. :)

Hej jag undrar om någon vet hur man kan filma de man ser i sökare ute i fält ,de jag vill göra e att filma allt från de man först börjar komponera bilden tills bilden e tagen i sökaren så inte liksom filma med som d 90 utan de man gör höjer sluttar tid eller sänker å så tar man bilden så ser man den de vill jag filma hoppas nån kan hjälpa mej tack på förhand

Bästa resultat kanske är via HDMI-utgången. Att filma den optiska sökaren kan vara knepigt.

Du har inte funderat på att skaffa en videokamera?

Menade inte att låta dryg, men det mest logiska om man vill filma är ju en videokamera. :)

syftet e inte att filma typ filma som du menar med kameran jag menar att filma slutartiden de man höjer å sänker altså hur du komponerar din bild i sökaren inte filoma de du ser i sökaren typ men de verkar inte så som om man kan göra de men jag har sett de på på nätet nånstans men vet inte riktigt var men men jag får väll leta vidare suck

Det finns en dokumentär om krigsfotografen James Nachtway där han faktiskt hade en minikamera i tillbehörskon på en EOS1n. Funkar ganska bra där. Det är inte exakt sökarbilden men dom satte ihop det på en snyggt sätt med dom bilderna han tog.

Vad går ditt projekt egentligen ut på?

ok jo mitt projekt e lite hemligt men så fort mit första del av mitt projekt e avklarat ska jag länka dej till stället där du kan se de å så kan få se där -ler-

Det finns en dokumentär om krigsfotografen James Nachtway där han faktiskt hade en minikamera i tillbehörskon på en EOS1n. Funkar ganska bra där. Det är inte exakt sökarbilden men dom satte ihop det på en snyggt sätt med dom bilderna han tog.

Vad går ditt projekt egentligen ut på?

ANNONS
Götaplatsens Foto