Annons

Finns det något labb som skriver ut på fotopapper med dubbla sidor?

Produkter
(logga in för att koppla)

ohls

Aktiv medlem
Är det något som vet något labb där man kna lämna in digitala bilder och få det utskrivet på fotopapper på dubbla sidor, finns det något sånt fotopapper överhucudtaget? Ett alternativ är att limma ihop två stycken.

ohls skrev:
Är det något som vet något labb där man kna lämna in digitala bilder och få det utskrivet på fotopapper på dubbla sidor, finns det något sånt fotopapper överhucudtaget? Ett alternativ är att limma ihop två stycken.

Jag har inte hört om dubbelsidigt fotopapper. Däremot finns en hel del dubbelsidiga skrivarpapper. Bland de bästa är Epson Ultra Smooth Fine Art och Hahnemühle PhotoRag Duo. Jag har gjort en del jobb på dessa och om man hanterar papperet försiktigt blir resultatet utmärkt.

Stefan

Re: Re: Finns det något labb som skriver ut på fotopapper med dubbla sidor?

stefohl skrev:
Jag har inte hört om dubbelsidigt fotopapper. Däremot finns en hel del dubbelsidiga skrivarpapper. Bland de bästa är Epson Ultra Smooth Fine Art och Hahnemühle PhotoRag Duo. Jag har gjort en del jobb på dessa och om man hanterar papperet försiktigt blir resultatet utmärkt.

Stefan

Tackar för tipset! men vad ska man ha för skrivare till dessa, äger ingen i dagsläget men funderar på att skaffa en.

Re: Re: Re: Finns det något labb som skriver ut på fotopapper med dubbla sidor?

ohls skrev:
Men vad ska man ha för skrivare till dessa, äger ingen i dagsläget men funderar på att skaffa en.

Själv använder jag Epsons Ultrachromeskrivare. Vill du ha en A3+ skrivare heter de Epson 2100 eller Epson 2400. Med en sådan skrivare kan du ju göra en A4-bok.

Stefan

ANNONS
Götaplatsens Foto