Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Flytta med Photoshopinställningar

Produkter
(logga in för att koppla)

Bendro

Aktiv medlem
Skall få en ny dator på jobbet och undrar om det finns ngt lätt sätt att flytta med alla actions och övriga inställningar som jag har i PS på den nuvarande datorn. Typ som man flyttar med Kontaktlistan i Outlook genom att exportera till en .pst fil.

Lätt o lätt vet jag inte. Men ofta kommer man långt med utforskaren. Vissa inställningar hamnar kanske i registret (beror på vilken version av photoshop) eller i en fil.
Actions är en fil med filändelse .atn. tex Commands.atn, Textures.atn och har du stoppat in andra eller tillverkat egna så borde de finnas i photoshopkatalogen...

Nu sitter jag med iBooken så jag ka inte kolla riktigt men inställningar för programmet (inklusive färginställningar) hamnar sedan version 6 i C\document and settings... i någon mapp vidare i hierarkin.

Sök efter *.prefs

ANNONS
Götaplatsens Foto