Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fokuspunkt
- Trådstartare Dockland
- Start datum
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Håller med Arne här; t ex flygande fågel mot himmel är en "autoval-situation" för mig. I övrigt brukar jag välja punkt manuellt, inte nödvändigtvis den i mitten.
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej
HAr en eos 1mk2 och kör enbart med mittre utom just som ni skriver, vid flygande objekt.
Har lagt det som val på snabbvalsknappen som finns på 1 husen att alla 45 då är aktiva.
Sen expanderas ju mittpunkten beroende på avstånd/brännvidd om man ställer det i CF på detta hus.
Mittpunkten är ju känsligare och korslagd dessutom.
Roine
HAr en eos 1mk2 och kör enbart med mittre utom just som ni skriver, vid flygande objekt.
Har lagt det som val på snabbvalsknappen som finns på 1 husen att alla 45 då är aktiva.
Sen expanderas ju mittpunkten beroende på avstånd/brännvidd om man ställer det i CF på detta hus.
Mittpunkten är ju känsligare och korslagd dessutom.
Roine
Kalle_B
Aktiv medlem
Även jag använder i regel bara en punkt. Den i mitten är väl kanske vanligast men jag byter väldigt ofta även till dom andra punkterna. lagt fokuspunkterna på min lilla joystick så bara ett tryck til lvänster så flyttas min punkt till vänster
mycket behändigt vid modellfoto eller liknande om man vill ha fokus i ögat.
Palletheking
Aktiv medlem
Jag använder ofta övre högra/vänstra focuspunkten för bildkompositionens och snabbhetens skull. Jag slipper då massa onödig omkomposition vid ex porträtt eller barnbilder. Sen vid rörliga objekt gör har jag ställt in utvidgad af-punkt med stöd av omgivande focuspunkter oavsett vilken focuspunkt jag väljer.