Annons

Forumet uppgraderat

Produkter
(logga in för att koppla)

talthoff

Teknikguru
Forumpersonal
"Forummeddelande

Den här användaren har inte registrerat sig och har därför ingen profil att visa."

Jag antar att det är en av anledningarna till att det står BETA däruppe? :)

Medlemen är registrerad, men har inte bekfräftat sitt medlemskap.
Om det Är "senaste medlem" du hittat på /forum sidan ?

-T
 

talthoff

Teknikguru
Forumpersonal
Snart kommer "Member" och "Registred user" förvinna överallt, den tuggar igenom alla medlemmar nu. -Thomas
 

mohei

Aktiv medlem
Forum -> Senaste inlägg.
När man klickar på gula pilen vid klockslaget för senaste inlägget i en tråd hamnar man inte i slutet av tråden utan vid första inlägget. Detta verkar hända om tråden har flera sidor.
 

Helena Kulle

Aktiv medlem
Hur söker jag?

Hej!

Får inte rätt på sökfunktionen längre, hur jag än gör står det bara
"Svaret på den slumpvist valda frågan var felaktigt."

Söker på vanliga frågor, samma som jag sökt på innan....!

Varför blir det såhär?
 

VisionOfSnow

Aktiv medlem
Det står "Alla tider är GMT +2." längst ner. Är det inte GMT+1 vi bor i?
Ska vi nu vara petiga med tidsangivelserna bör det helst inte stå GMT överhuvudtaget, utan UTC, vilken ersatte GMT som universell referenstid för tidsangivelser 1 januari 1972. Efter snart 40 år är det kanske dags att vi överväger att börja använda korrekt terminologi även i dagligt tal. Medges dock att skillnaden är synnerligen akademisk. ;-)

Se t.ex.: http://en.wikipedia.org/wiki/UTC

(Och just nu har ni alltså UTC +2 i Sverige eftersom det råder sommartid, som någon annan påpekade. Svensk normaltid ("vintertid") är UTC +1)
 

joppis

Aktiv medlem
Ska vi nu vara petiga med tidsangivelserna bör det helst inte stå GMT överhuvudtaget, utan UTC, vilken ersatte GMT som universell referenstid för tidsangivelser 1 januari 1972. Efter snart 40 år är det kanske dags att vi överväger att börja använda korrekt terminologi även i dagligt tal. Medges dock att skillnaden är synnerligen akademisk. ;-)

Se t.ex.: http://en.wikipedia.org/wiki/UTC

(Och just nu har ni alltså UTC +2 i Sverige eftersom det råder sommartid, som någon annan påpekade. Svensk normaltid ("vintertid") är UTC +1)
Det är nog egentligen till vBulletin-utvecklarna du ska skicka klagomålet :)

Frågan är hur tydligt det blir med UTC då jag misstänker att de flesta inte vet vad det är men känner till GMT. De flesta forum använder GMT som benämning vad jag vet.
 

VisionOfSnow

Aktiv medlem
Det är nog egentligen till vBulletin-utvecklarna du ska skicka klagomålet :)
Duely noted. :)

Frågan är hur tydligt det blir med UTC då jag misstänker att de flesta inte vet vad det är men känner till GMT. De flesta forum använder GMT som benämning vad jag vet.
Ärligt talat högst marginellt mindre tydligt, tror jag. Folk i allmänhet vet i alla fall inte vad GMT riktigt är, utan känner bara igen det som "det där som står före antal timmar som skiljer från tiden i England". (Därav missförståndet gällande "+2", eftersom varken UTC, UT1 eller GMT justerar för "sommartid", medan även vi här i England justerar för "daylight saving" -- innebärande att tiden här just nu är UTC +1 -- och därför alltid är en timme efter Sverige, sommar som vinter.) Därför tror jag att folk rätt fort skulle fatta galoppen med UTC, och någon måste ju vara först med att använda den korrekta terminologin, som alltså till och med är äldre än en hel del av oss.

Men den här diskussionen är nog väl långt från trådens ämne, så vi ska nog lämna den därhän i den här tråden nu. Jag kommer inte att skriva något mer om detta i denna tråd, men den som är intresserad av diskussion i ämnet kan ju alltid skriva i min gästbok, t.ex.
 

elohim

Aktiv medlem
Har alltid tyckt att det varit något svårt att skilja på citat och inläggstext, även om det är indrag. Jag förslår att man använder en mycket mycket ljus grå färg som bakgrund i citatrutan som man nu ser.
Tror dessutom att det skulle bli rätt snyggt.
Värt att testa..?
 

Falkman

Aktiv medlem
Markera forumet som läst

Det vore bra om man från huvudsidan kunde markera alla forum som lästa, inte enbart i delforumen. Speceillt nu då alla ämnen är markerade som olästa.
 
ANNONS