Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Forumet uppgraderat

Produkter
(logga in för att koppla)

Emil-G

Aktiv medlem
Forum -> Senaste inlägg.
När man klickar på gula pilen vid klockslaget för senaste inlägget i en tråd hamnar man inte i slutet av tråden utan vid första inlägget. Detta verkar hända om tråden har flera sidor.
Detta problem verkar löst, men varför hamnar man alltid sist i tråden, vore det inte mer logiskt att man hamnade vid det sist lästa inlägget? Funktionen för detta finns i vBulletin, se t.ex Rangefinderforum.com.
 

hansen

Aktiv medlem
Ge oss våra namn tillbaka!

Snälla, kan vi inte få tillbaka för- och efternamn vid varje inlägg. Det känns mycket mer seriöst än att bara se användarnamnet.

EDIT

Tack, nu var det visst fixat!
 

hansen

Aktiv medlem
Jag blir inte klok på namnen. Nu när jag surfar från mobilen syns bara användarnamnen igen? Man måste också logga in två gånger i följd för att kunna posta.
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Om man man inte är inloggad så ser man inte det riktiga namnet. Så är det tänkt att det skall funka.
 

Guran99

Aktiv medlem
Risk för radering

Hej!

Kul med förändringar. Men jag noterade en sak under "Forum->Dina Forumbevakningar". Där finns en länk att ta bort prenumerationer, och under vissa forumsprenumerationer finns raderingslänken och forumlänken aldeles intill varandra. Är man för snabb så är det lätt att klicka fel. Kan det göras lite bättre genom en annan placering av raderingen?

Tillägg: När man "råkat" radera så visar det sig att det är 10 gånger krångligare att lägga till forumet igen, med alla dess steg. Det borde vara omvänt förhållande :)
 

paco

Aktiv medlem
Bra jobbat!

Ville bara säga att forumet, och sidan för övrigt, nu fungerar klockrent på min 24-tumsskärm. Problemen med överlappande sektioner och att se antalet sidor i sökningar är borta.
 

Makten

Aktiv medlem
Har alltid tyckt att det varit något svårt att skilja på citat och inläggstext, även om det är indrag. Jag förslår att man använder en mycket mycket ljus grå färg som bakgrund i citatrutan som man nu ser.
Tror dessutom att det skulle bli rätt snyggt.
Värt att testa..?
Jag skulle gärna se en mörk grå färg som ram runt citaten. Allt är väldigt vitt nu, så det ser rätt rörigt ut. Att fetstil i citaten som default nu är borta är däremot mycket välkommet.
 

Enicar

Aktiv medlem
Avsluta bevakning av diskussion

Hur blir man av med bevakningensmailen?
Jag hamnar på 404 om jag klickar på länken i mailet

Edit.
Glöm det.
Nu fattar jag att det inte funkar via mail utskickade före forumuppgraderingen
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Hej
1. Ligger alla gamla bevakningar kvar, dvs är överflyttade. Kommer väldigt få mail nu

2. Exakt hur funkar "taggning", dvs vad är vitsen?
 

AnWi

Aktiv medlem
Länkar

Såg just att när man skall lägga till en länk så får man inte längre ange namnet på länken. Klicka här kräver handeditering.

DAB-värden
Anders
 

Graylingman

Aktiv medlem
När jag, som alltid, väljer Forum -> Lista nya/olästa får jag upp 20 sidor med de senaste 500 inläggen. På Utsidan.se som väl bygger på samma forumprogramvara finns en funktion: Markera forum som lästa. Den funktionen skulle jag gärna se även på fotosidan.
 
ANNONS