Annons

Fota djur

Produkter
(logga in för att koppla)

HÅHÅ

Aktiv medlem
En gammal bild fån 2002 på Kajsa Katt.
Låg i gräset en varm septemberdag 2002 och lekte med min Olympus E10 väldigt nära ”Kajsa” när hon ”tvättade” sig, (bilden är INTE beskuren). Lågt ISO, stor bländaröppning, för på den tiden fanns det ingen brusreducering i kameran eller det bildprogram jag använde. Tack vare gott ljus räckte 1/250 sek till att ”frysa” rörelsen så det blev en ”fundersam” bild.
 

Bilagor

growingart.se

Aktiv medlem
Ett par bilder från i morse, ivrig som jag var att fota vår nya valp. Jag tyckte barnfoto var svårt, men den här åtta veckors busvalpen ger nya utmaningar. I första bilden använde jag mig av ett av mina barntrick, låt dem dra i remmen och försöka fokusera på ögonen och låta remmen ge ett djup. Håller man emot tillräckligt mycket så blir det inte så mycket skakningsoskärpa... I den andra bilden så visar sig fördelen med digitalkamera, jag tog bilden över min axel (jag tog fler men alla andra bilder misslyckades men de kan man slänga när man har digitalkamera). Använder man single spot Af så finns chansen att fokus blir rätt. Den är inte helt hundra på ögat men nära nog. Den här valpen gillar att vara runt fötterna, typ ett par millimeter ifrån. Vi har lärt oss att hasa med fötterna... fördelen är att golven blir renare, man ser i bilden hur rena de är (och hur skitiga mina fötter är). Det blir tyvärr stickor ibland, men det är charmen med att bo i ett 1800-talshus.
 

Bilagor

Lars_E

Aktiv medlem
Geocachingeventet vid Falkasjön 2007:
Vår gamla terrierdam "Toy" tar en paus i en lång dag ute i skogen.
Taget på runt tio meter med Minolta Dimage Z3.
 

Bilagor

BoF_

Aktiv medlem

holmbo

Aktiv medlem
Malte gillar att bli fotograferad. Bilden är tagen när det är lätt mulet. Då får man inte så hårda kontraster. 300 mm lyfter fram honom från bakgrunden.

//Lars
 

Bilagor

Bearnie

Ny medlem
Katten Findus

Katten Findus som verkligen följer sina instinkter genom att försöka ta kol på ett gräs strå, därav namnet på bilden, "Like A Tiger"
Bilden är tagen med Nikon D40, brännvidd 18 och F/5,6 Slutare på 10/1600 sekund.
Det gick nog åt cirka 100 bilder för att till slut få en riktigt bra.
Är efterbehandlad med färg och text.
 

Bilagor

henkrikroos

Aktiv medlem
en tumregel som jag sett vissa påpeka är att man måste ner till samma nivå som djuret.
Tycker det kan bli gott så bra och roliga resultat om man inte gör det, med!
Vem vill inte ha en sån här på väggen? ;)
 

Bilagor

Bearnie

Ny medlem
en tumregel som jag sett vissa påpeka är att man måste ner till samma nivå som djuret.
Tycker det kan bli gott så bra och roliga resultat om man inte gör det, med!
Vem vill inte ha en sån här på väggen? ;)
Riktigt läckert, det som tumregeln egentligen innebär är väl*(tror jag) att man inte ska ta från en vinkel som är "vardaglig". Som t.ex. din vinkel är inte vardaglig, man gör motivet mer attraktivt och intressant på det sättet jämfört med om du tagit på katten ståendes från 3 m avstånd.

Ännu en gång, fantastisk bild:D
 
ANNONS