Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Fota fåglar med 600d?

Produkter
(logga in för att koppla)

Krympan

Medlem
är ny börjare inom foto området, behöver stöd för att börja bygga mig upp är verkligen intresserad av att fotografera fåglar, fånga vackra ögonblick.

Nu till detta, kommer det att fungera om jag använder min Canon 600D? har orginal lins på den nu.

kommer köpa ett bättre om det kommer att fungera med min 600D.

behöver hjälp med detta, är verkligen intresserad av fotografering och vill komma igång och fånga dom vackra ögonblicken som djuren har att erbjuda en!

Tack MVH: Kim

600D fungerar absolut att fota fåglar med. Objektivet däremot..lämnar en hel del att önska.
För att fota fågel bör du helst inte ha en brännvid kortare än 300mm. Helst 400mm skulle jag säga.
Jag har framgångsrikt använt en 55-250 men den kommer ofta till korta, speciellt med autofokusen.
En 70-300mm med USM kan ju funka bra till att börja med.

Jämfört med 5D Mk2 så är det kanske rätt lika. jag vet faktiskt inte... Men den är defintivt inte lika bra som en 7D, den har riktigt bra AF.

ANNONS