Annons

Fota Ir med en Canon eos 1000D

Produkter
(logga in för att koppla)

hagge855

Ny medlem
Är det nån som vet om det går att fota Ir med en 1000d för jag gjorde fjärkontrolltestet med att rikta fjärren mot kameran o då skulle man se ett blått ljus i kameran men det hände inte ? finns det nåt annat sätt att få till häftiga bilder som Ir ungefär isåfall ?

Tacksam för alla svar.

Nybörjarfotograf :)

Christian

Som jag har förstått det så finns inte IR-mottagare på 1000D, var en sak dom tog bort samt spotmätningen.

Eller vill du fota IR-Ljus? Vad jag har förstått så finns inte det heller, bara att det går att fota med diverse filter.

Är det nån som vet om det går att fota Ir med en 1000d för jag gjorde fjärkontrolltestet med att rikta fjärren mot kameran o då skulle man se ett blått ljus i kameran men det hände inte ? finns det nåt annat sätt att få till häftiga bilder som Ir ungefär isåfall ?

Tacksam för alla svar.

Nybörjarfotograf :)

Christian

Eftersom du inte ser något ljus från fjärrkontrollen så antar jag att det sitter ett ir-filter framför sensorn på kameran, alltså ett ir-filter som ger motsatt effekt av det du vill göra, det filtrerar bort allt ir-ljus det du vill ha är ett filter som filtrerar bort allt utom ir-ljuset. Tyvärr går det inte att göra med din kamera utan att plocka bort filtret framför sensorn.

Tackar så mycket för svaren och så lär jag väl säga skit oxå ! men jag får väl prova nåt annat då

Tack .

Mvh Christian

ANNONS