Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
fota sport med D300
- Trådstartare rallipics
- Start datum
Marcus Hellberg
Aktiv medlem
rallipics skrev:
Hej alla nikon vänner!
Va ute igår på årets första rally tävling med min d300. men resultatet blev inte riktigt som jag tänkte mig. någon som har användbara tips va gäller kamera inställningar för fotografering av motorsport?
Hej Nicklas
Det finns en hel del trådar som berör ämnet. Vad är det som felar?
rallipics
Aktiv medlem
Re: Re: fota sport med D300
hittade inget fokus, de va största problemet, ljust o allt sån gick nog bra, även när solen gick ner, kan ju tillägga att jag va väldigt överraskad hur högt iso man kunde använda. men fokus va det väldiga problem med
Marcus Hellberg skrev:
Hej Nicklas
Det finns en hel del trådar som berör ämnet. Vad är det som felar?
hittade inget fokus, de va största problemet, ljust o allt sån gick nog bra, även när solen gick ner, kan ju tillägga att jag va väldigt överraskad hur högt iso man kunde använda. men fokus va det väldiga problem med
rallipics
Aktiv medlem
Jeppe skrev:
Du körde AF-C ? Vilket objektiv?
både s och c, jag använde nikor 70-300 4.5-5.6g
edsjo
Aktiv medlem
Det ser väl inte så oskarpt ut (såvitt det går att bedöma på denna lilla bild). Dock är väl frågan om 1/400s är tillräckligt kort för att inte bilens rörelse (eller din (o)förmåga att panorera perfekt) gör den lite suddig. På 200 mm skulle jag nog vilja ha 1/300 s eller kortare för stillastående motiv. För motiv i rörelse, som detta, skulle jag behöva betydligt kortare för att inte ge oskärpa, antingen från min oförmåga att panorera perfekt och motivets rörelse.
Jeppe
Aktiv medlem
Försök även lite längre tider med panorering, kan bli bra och ger lite mer känsla än statiska bilder.
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/783421.htm
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/783421.htm