Annons

Fotointresserade i Västerås

Produkter
(logga in för att koppla)

c3p0

Medlem
Hej!

Det vore kul att träffa likasinnade här i Västerås. Försöker alltid gå ut och fota när tillfälle ges, vilket i princip innebär på helgerna. Om någon har lust att träffas och tjöta lite foto eller bara gå ut och fota vid tillfälle så är det bara att höra av sig!
 
Jag sitter också i Gurkstaden och det vore kul att träffa några likasinnade och lära sig av andra litet mer handgripligt än här på t ex FS.

En liten fråga dock: är det bara "gubbar" med i klubben ? Ser inga kvinnonamn i galleriet
 
Senast ändrad:
Tjena mors. Träffa en från FK aros idag han berätta att medel åldern låg på typ 40-50. Inte mig imot men det kändes lite gammaldaks. Iaf när jag börja prata om digitalt och han rynka på näsan.

Iaf så hänger jag gärna på någon gång ut och fotar. Har en jobbar kompis här på fotosidan han hänger säkert med också. (Mickael Eriksson)

Ängsö är ett förslag när det blir lite mer knoppar i träden.
Kanske en kopp kaffe och några bilder från stan ett annat förslag

/Daniel
 
Jo visst är medelåldern runt 40 - 50 eller något sådant. Men om ni är yngre så hjälper det ju till om ni dyker upp ;-)

Digitalt är knappast något problem. Det kör vi nog med de flesta i klubben numera. Vi har dessutom flera ganska bra Workshops i olika digital frågor. Se programmet.

Och kvinnliga medlemmar är förståss också hjärtligt välkomna.

Thomas
 
Fotointresserad

Fotointresserade i Västerås finns det i massor ,men folk som tillhör en vis ålders kategori som typ under 40 vet jag inte ,man ska inte kategorisera folk efter ålder som man gör med en gammal kamera tycker jag dom som är äldre har oftast större erfarenhet och kan lära oss nånting ,vi är ett gäng fotografer och modeller som har fotofikaträffar varje tisdag kväll kl 18.00 på kalle på spången ,så är nån intresserad är ni vällkomna ,Obs:vi finns i alla åldrar från 17 år och upp till 50 ,missa inte variation ,det kan va bra att träffa likasinade oavsett ålder ,vänliga hälsningar Oscar G.
 
Om det blir någon träff någon gång så är jag gärna med. Har precis inhandlat en Nikon D70 så jag följer gärna med och "lär mig av proffsen" i diverse situationer.

Att sitta och ta en kopp kaffe och prata med likasinnade är ju aldrig fel. Tisdagar klockan 18 sa du Oscar ?
 
japp det stämmer du är så vällkommen ,D 70 låter bra det är ett gäng som plåtar med såna har själv två st .Oscar.
 
Jag bor i Enköping men jobbar i Västerås, så nån gång ska jag ta mig i kragen och hänga med på nån träff eller liknande om man är välkommen. Tror det vore nyttigt att träffa likasinnade för att få lite inspiration och idéer.
 
Konstigt att du fått det bemötande. För att vara ärlig så har vi hållt på med digitalfoto sedan 1999 i FK Aros. Vi håller en mycket högklass i att hantera digitaltekniken. Det är den som står i särklass i utveckling just nu och kommer att fortsätta förändra verksamheten. Vi försöker hela tiden balansera teknik mot estetik. Dvs vi slåss inte om vilken etta eller nolla som är bäst utan strävar efter bra slutresultat, oberoende av teknik. På de workshops jag ordnat i ämnet är åldern varit låg till mycket hög. Intresset att ta till sig saker är viktigare än ålder, kön eller ras.
 
Jo jag förstår vad ni menar att det kan va kul med olika åldrar. Men när den gubben jag träffa berättade om FK Aros så lätt det lite som dom höll på det gamla och det ny inte va så väldigt mycket att ha. Men jag kanske fatta fel. Få se om jag kommer och tar en kopp på spången.

/Daniel
 
Jag fattar fortfarande inte vem som uttrycker sig så idag? Däremot 1999, när jag och några andra började introducera digitalt, fanns det många skeptiker.

Jag ser inget självändamål att använda en viss teknik, däremot att åstadkomma bra resultat är viktigt för mig. Jag känner inte för att enbart teknikr*nk*, även om det finns andra som tycker det är skoj.

Men om man kan sitt mörkrums- eller datorarbete är det en komponent för att resultatet skall bli bättre.

Med kunskaper i digitalt kan man pressa ut mycket högre kvalité i sina bilder t.ex. med en billig skrivare, vilket jag skrivit i recension på Fotosidan (Canon i560).
 
Jag rekommenderar FK Aros

Jag har samlat på mig erfarenhet från fem fotoklubbar. Var medlem i FK Aros 1997-2001 och kan konstatera att den klubben håller en mycket god standard.

(Hej på er, Thomas och Christer!)

Hälsningar
Acke (numera Göteborg)
 
Träff.

Hej Daniel ,kom gärna och ta en kopp kaffe på spången ,jag måste bara klargöra att vi som träffas där inte är medlemmar i klubben FK Aros utan bara ett gäng från modellbilder.se plus andra som kommer på besök ibland , men alla är vällkomna ,vänliga hälsningar Oscar.
 
Uhh, med risk för att vara dum (DAJO, svara inte på det !) men hur skall man känna igen er ? Sitter ni ett helt gäng med en massa kameror på bordet, eller har ni något speciellt handslag som man måste känna till eller...

Som sagt, är intresserad och kan nog tänkas komma ner och ta en fika...
 
Kanon att det finns flera grupper med intresse av fotografi i Västerås. Mångfald är alltid bättre än enfald... Är man intresserad av modellfotografi så är inte FK Aros, som helhet, bra på det. En av våra medlemmar har dock utställning just nu i Hörsalen på biblioteket, dessa bilder är väl det mest intressanta våra medlemmar kan erbjuda med modell. Givetvis är alla välkommna som medlemmar hos oss.
 
precis vad jag har längtat efter. Ett gäng som sitter och snackar foto här i västerås.
min flickvän och våra kompisar blir galna på allt fotosnack :)

jag kanske tittar förbi någon gång när det har lugnat ner sig lite i skolan...

Gonzalez, visst brukar du göra vimmel för vlt? själv är jag fotograf på ungredaktionen, otroligt givande och kul
 
Hej Per!
Visst är det en Gonzalez som gör vimmel åt VLT men det är jag Junior hehe. Jag jobbar med Nöjespulsen och det är väldigt kul och givande tycker jag man kommer ut och träffar massor med folk och så får man fota också det bästa hehe har nu hålit på i snart 9 månader så det enda kluriga är att komma på en fråga jämt hehe men det är kul helt klart!

Damian Gonzalez
 
ANNONS