Annons

Fotolabos tjänst Fotobok

Produkter
(logga in för att koppla)

NiklasBerntsson

Avslutat medlemskap
Har kikat lite på fotolabos tjänst Fotobok. Det som gör denna intressant för mig till skillnad från tex www.gordinegenbok.se är att man kan ladda hem ett program vilket gör att det är lättare att lägga till bilder (i gör din egen bok så kan man bara ladda upp tio bilder åt gången vilket tar extra tid).

Jag undrar är om någon har testat denna tjänst? Priset för en bok är relativt högt så det är inte direkt aktuellt att skriva ut en bok bara för att testa. Länk till fotolabos tjänst är: http://www.fotolabo.se/sverige/fotobok.php

Tacksam för svar

mvh

Niklas Berntsson

inte testat men tjänsten verkar onekligen intresant men man vill kanske inte vara den 1:a testkaninen ;-)

nån som testat?

Jag har precis beställt en,arbetet var drygt men lättarbetat. Som sagt dyrt, nästan 800 kr för ca 160 bilder och 84 sidor.
Väntar med spänning och kan återkomma om intresse finns då jag fått boken.

MVH
Magnus

Jag är intresserad av att veta hur det blev, och lite om hur du förberett bilderna (upplösning/skärpning). Funderar på att göra ett par fotoböcker nu i vår.

Majo75 skrev:
Jag har precis beställt en,arbetet var drygt men lättarbetat. Som sagt dyrt, nästan 800 kr för ca 160 bilder och 84 sidor.
Väntar med spänning och kan återkomma om intresse finns då jag fått boken.

MVH
Magnus

Gör gärna detta Magnus, verkligen intresserad.

Har just fått ett par böcker från gördinegenbok, men jag hade inga problem att skicka upp fler bilder på en gång. Bäst tycker jag det blir om man gör varje sida för sig i nåt bildprogram så har man full frihet att välja den layout man vill, med kollage, olika bakgrundsfärger etc. Är mycket nöjd med resultatet i förhållande till priset, även om det inte riktigt kommer upp i samma kvalitet som "riktiga" kort.

Om jag gjort rätt eller fel återstår att se... :)

Först valde jag bild och anpassade bildrutan till den storlek jag ville ha. Därefter redigerade jag bilden och beskar bilden till exakt efter antalet pixlar som bokprogrammet visade för just den bildrutan och så valde jag 300 dpi. Till sist skärpte jag bilden på samma sätt som jag brukar göra för tryck med en radie på 1,5 och mängd på mellan 100-200%.

Med vänlig hälsning
Magnus

Jag lovade ju att återkomma när jag fått boken (från fotolabo.net), så det gör jag nu.

Jag måste säga att jag är imponerad av resultatet. Bilderna blev över förväntan, skiljer sig inte från andra fotoböckerna man köper i bokhandeln.

Det var dyrt men helt klart värt det!

Lycka till!
Magnus

ANNONS
Götaplatsens Foto