Annons

Foton - Road trip England

Produkter
(logga in för att koppla)

Daniel Cederberg

Aktiv medlem
Var på road trip i England förra året. Tog en stund att få till albumet pga tidsbrist. Men nu är det klart iaf.

Det var en underbar resa. Tog ryanair dit, billigt och bra. Hyrde en bil. Hyffsat billigt. Åkte runt mest överallt med min lilla Corsa och konstaterade att folket är väldigt trevligt och naturen riktigt fin, överallt! Inte bara i Skottland :) mycket kultur att frossa i (som jag tyvärr inte hann göra så mycket som jag hade önskat). Tyckte också det mesta var hyffsat i pris, sedan var jag ju typ överallt utom i London också :) det kan jag varmt rekommendera!! Brukar inte åka till samma land två ggr men det får nog bli en gång till dit iaf, minst. Det är ju så "nära" och bra.

Hade ju hyffsat tur med vädret också iofs, det var ganska ok mest hela tiden, en vecka i Juni då alltså. Sedan ang köra högerstyrt. Det var ju lite annorlunda i början, men kändes fort ganska naturligt, speciellt eftersom man ju ändå sitter "mot mitten av vägen" som man ju gör här med. Så en "vanlig" vänsterstyrd bil där tror jag hade känts lite konstigt däremot (?). Det enda som jag tyckte var lite lurigt var ju placeringen, någon gång råkade jag köra på trottoarkanten för jag trodde bilen var nån annanstans, eller så kanske hjärnan tänkte sig att den var vänsterstyrd :) också lite knepigt om man kom till en korsning och skulle försöka smita ut fort och smidigt. Det var inte lätt, slog slint i hjärnan typ. Annars var det inga problem bara man tog det lugnt, åkte genom Edinburgh och lite annat och det gick bra.

Så... kolla gärna lite foton på länken nedan (det råkade bli lite stora bilder och i AdobeRGB, hoppas det går bra ändå). Sedan om du har nåt riktigt bra tips för nästa road trip så säg gärna!

http://tinyurl.com/trip2011uk
 
ANNONS