Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fotosidan-sökplugin till firefox?

Produkter
(logga in för att koppla)
Fel encoding vid sökning med svenska tecken...

Mycket bra plugin som gillas. Dock så verkar det ha smygit sig in ett fel när man söker på något med svenska tecken. Det leder ofelbart till att man inte får någon träff på sin sökning, och jag gissar att felet beror på att åäö UTF8 encodas istället för att använda unicode/iso-8859-1. Detta ser man i urlen på "inga inlägg funna" sidan där exempelvis ö kodas till %C3%B6 istället för %F6. Om man i urlen ersätter alla UTF-8 encodings mot unicode så träffar man rätt.
 
Du måste ha en väldigt gammal version, den hade det felet i början, men har varit fixat sedan 2006 01 23.
 
Aha!

Anddje skrev:
Du måste ha en väldigt gammal version, den hade det felet i början, men har varit fixat sedan 2006 01 23.
Visst var det så! Men att kalla den "väldigt gammal" var väl att ta i? Inte så att man väntar sig att en sökplugin uppdateras varje månad och det var ju ändock bara c:a 5 veckor sedan det fixades =).

Kan meddela att jag inte lyckades uppdatera pluginen förrän jag tog bort den fysiskt från hårddisken...långt långt inne bland dokument och inställningar =).

Men nu fungerar den ypperligt igen, tack!
 
ANNONS