Annons

Fototerm - lifestyle

Produkter
(logga in för att koppla)

Konke

Aktiv medlem
Jag är lite kluven vad beträffar en fototerm jag är ute efter. Om man går ut på stan (miljö) och fotar en person som denne sedan ska använda för privat bruk, är det då lifestylefotografering? Kan man kalla det för livsstilsfotografering eller heter det rent av något annat?

Vad menar du själv med ordet "livsstil"? Själv tycker jag att det inte betyder något alls, nu längre.

Per.

Det är just där jag är lite kluven, vet inte om ordet passar eller inte. Jag tänker på bilder tagna i miljö, exempelvis stadsmiljö eller parker osv. Porträtt, helkroppsbilder, actionbilder.

Frågar du en reklamfotograf så får du nog svaret att det är ofta flera modeller, en massa on-location-utrustning för att skapa en bild av en viss lifestyle för en reklamkampanj. Rena rama filmproduktionen.

Frågar du en porträttfotograf så blir nog svaret att det är bilder tagna utanför studion, ofta lite som ett hemma-hos reportage eller liknande.

Edit: Om personen bara skall använda det privat så tror jag att jag skulle kalla det porträtt helt enkelt.

ANNONS
Götaplatsens Foto