Annons

Fototräff I Hälsingland!

Produkter
(logga in för att koppla)
Första planeringen gjord!

Gott folk, vi siktar på en helg i början av sommaren, med förhoppningsvis 3-4 st föreläsare av stor kaliber. Ev praktiska kurser för dom som vill. Helgens schema (förhoppningsvis)

Fredagkväll: kvällsfika med mingel och umgänge, filmvisning med kanske lite dokumentärer om fotografer.

Lördag: föreläsningar för dom som vill. Kurser för dom som vill. Dom som vill ut och plåta är välkommen att göra det när som helst på dynget. Troligtvis privat middag på kvällen med bar och livemusik.

Söndag: baksmälledagen för vissa. Inga aktiviteter inbokade utan mer eller mindre mingel och fotografering tills vi stuper!

--------

Detta är som sagt var preliminärt. Vi återkommer så fort vi har något bekräftat!

Kul va?
 
Träffen bli i Bollnäs, vi har utökat träffen för Gävleborg, då det är många som är intresserad från Gävle. Både Johanna och jag är från Bollnäs och det är en bra knytpunkt från hela hälsingland. Vi postar inlägg så fort vi behöver hjälp. En sak kan jag säga på en gång och det är vi behöver hjälp att ragga folk!

/Thomas
 
Bollnäs fotoklubb är med på den nivån att dom är inbjuden, eller kommer att bli iallafall! ...än så länge.
 
kanske kan hänga med jag också, bor i Bollnäs men känner knappt någon med fotointresse, så kan bli kul att träffa lite nytt folk.
 
Självklart hänger man med om datumet tillåter det. Som utflyttad Bollnäsbo är det alltid roligt att hålla kontakt med sina rötter och någon mer inspirerande miljö än försommaren i Hälsingland är det svårt att hitta. Tyvärr känner jag inga andra fotointresserade Hälsingar så lite svårt att sprida budskapet.
/En-gång-Hälsinge-alltid-Hälsinge-i-själ-och-hjärta
 
Kanske det!

Låter trevligt! Kul att träffa likasinnade ibland, ju! Särskilt nu när det kanske inte blir någon fotobiennal i Söderhamn! Ses!
 
Lite nyfniken...

Hur har det gått med träffplanerna? Man vill ju gärna ha chansen att medverka men då krävs det ju att man redan nu antecknar datum i kalendern som annars tenderar att fyllas ganska snabbt av diverse sommarkativiteter...
 
Ja hur går det, blir det någon träff? Jag är egentligen bara Hälsinglandsfotograf på somrarna då jag kan ses ränna runt i trakterna söder om Kilafors, men passar det planeringsmässigt så åker jag gärna upp. Det kan ju vara kul att träffa lite "infödingar" ;-)
 
Är också sommaraktiv i hälsingetrakterna. Brukar vallvandra några dagar med övernattning i vindskydd efter sjuvallsleden. Finns väldigt många naturvyer att fånga efter den leden, och om man håller sig vaken finns det även många djur som smyger runt.

Tänkte bara slå ett slag för detta.. Kanske kan man dra ihop ett (foto)gäng i sommar, vandra över en helg med övernattning.

Nedan:
Blacksåsberget, oktober -03, taget från vindskyddet.
 

Bilagor

  • basecamp-view-8.jpg
    basecamp-view-8.jpg
    47.1 KB · Visningar: 142
ANNONS