Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fråga om pixlar
- Trådstartare Minnert
- Start datum
Minnert
Aktiv medlem
En digital bild är inte ett visst antal dpi (dots per inch). DPI avgörs av utskriftsstorleken + upplösningen på den digitala bilden + skrivarens maximala upplösning.
Ser man på!
Tack för att du tog dig tid att svara.
benjamineidem
Avslutat medlemskap
Öppna bilden i photoshop och ändra ppi värdet bara. Gå in på bildstorlek i photoshop och kryssa ur "resample image" vet inte exakt vad det heter på svenska photoshop men det är kryssrutan längst ner (iaf i photoshop CS4). När den är urkryssad kan du skriva in vilket ppi värde du vill.
Dpi är ett mått på hur många punkter per tum en skrivare skriver ut, man säger dock ofta dpi även när man egentligen pratar om ppi.
Dpi är ett mått på hur många punkter per tum en skrivare skriver ut, man säger dock ofta dpi även när man egentligen pratar om ppi.
macrobild
Avslutat medlemskap
Hej,
jag ska leverera en bild och kriterierna är:
- minst 300 dpi.
Min bild är 240 dpi, det är vad jag får från min lilla kompaktare Ricoh CX1.
Och inte kan jag väl bara göra om det i PS utan att sabba bilden?
Tacksam för svar
strunta i att ändra bilden, bildens storlek från kameran är vad den är i antal pixlar.
vill dom trycka/skriva ut bilden med ett viss upplösning per tum så får de själva anpassa bildens storlek efter din kameras upplösning
Minnert
Aktiv medlem
Öppna bilden i photoshop och ändra ppi värdet bara. Gå in på bildstorlek i photoshop och kryssa ur "resample image" vet inte exakt vad det heter på svenska photoshop men det är kryssrutan längst ner (iaf i photoshop CS4). När den är urkryssad kan du skriva in vilket ppi värde du vill.
Jag med mitt yrke borde vara haj på det här men är det nåt som inte fastnar är det detta... Inte min starka sida, tur att man har andra sidor och att man kan fråga er! Tack för svaret!
pellepiano
Aktiv medlem
Så länge bilden inte ska tryckas spelar dpi ingen roll. Enbart måtten i pixlar är relevanta i datorn. ( finns nåt undantag, tex programmet Flash som envisas med att vilja ha bilder i 72 dpi, annars skalar den om bilden ).
erro.se
Aktiv medlem