Annons

Frågot ang canon EF 50mm f/2.5

Produkter
(logga in för att koppla)

dun

Medlem
Har precis skaffat detta objektiv och är väldigt nöjd med det. Skulle dock vilja ha lite tips på hur jag kommer ännu närmre med mitt objektiv.

Hur menar du?

De e lá bara att gå närmre? Va min första tanke...

Kan du förklara lite tydligare hur du menar?

Med tanke på att du har bara en 350d i din kameraväska så börja köpa ett objektiv:)

Ursäkta det dåliga skämtet, jag försökte bara se vad du hade för pryttlar redan.

Det finns lite olika alternativ till det redan föreslagna, det finns nåt som heter mellanringar och närbildslinser samt även telekonvertrar(som inte alltid funkar bra med 50mm brännvidd).

Det är här jag är lost... mellanringar, närbildslinser, telekonvertrar... vad ska man satsa på och vad ger bra resultat? Hur mycket förbättrar de? Vad använder du med samma objektiv?

dun skrev:
Det är här jag är lost... mellanringar, närbildslinser, telekonvertrar... vad ska man satsa på och vad ger bra resultat? Hur mycket förbättrar de? Vad använder du med samma objektiv?

Canons life size converter är nog det bästa alternativet men oxo det dyraste. Kör du mellanringar kommer du undan mycket billigare men då får du gå närmare motivet än med convertern. En mellanringsats funkar även till alla andra ef-objektiv (dock ej alla som passar till ef-s gluggarna) och kostar under tusenlappen om det inte står Canon på den vill säga. Själv har jag Soligor 12/20/25 som funkar bra. Alla convertrar o mellanringar stjäl ljus, bara så att du vet. Ring till Cyberphoto llr nån av dom andra så hjälper dom dig att hamna rätt! JANNE

Hej!
Nej, jag har inte hunnit bestämma mig, ska se vad nästa lön är på. Men det känns som om jag har ett litet hum nu ivf, tack vare er :)

Jag har/håller själv på att harva runt i tillbehörsträsket, men jag skulle nästan ha föredragit att köpt ett riktigt objektiv från början. Samtidigt vet jag om att tillbehörsträsket var en resa jag var tvungen att göra av ren nyfikenhet/teknikintresse:)

ANNONS
Götaplatsens Foto