Annons

Fuji S3 PRO katalog (jp)

Produkter
(logga in för att koppla)

Jeppe

Aktiv medlem
Jag har en engelsk trycksak som jag plockade åt mig på Photokina. Lite snabbt om Fujis S3:a:

Det integrerade vertikalgreppet var inte så skönt som det ser ut. Dessutom sitter höjdavtrycket helt fel och man kommer åt det allt för lätt med handens nederkant, när man håller kameran på "vanligt" sätt. Naturligtvis kan man stänga av vertikalavtrycket, men hur roligt är det att hålla på och ändra hela tiden?

Annars kändes huset ganska skön att hålla i, förutam att man hade handen på displayen när man höll den i vertikalgreppet.

Bildkvalitén verkar vara grymt bra, med fina högdagertäckningar. I broschyren finns en bröllopsbild där bruden har en vit klänning med andra vita detaljer i, och man kan urskilja de detaljerna riktigt bra.

Dock har den "bara" 5 AF-punkter, vilket jag tyckte var lite lite. En bra grej är att de plockat bort det lilla retliga litum-batteriet som S2:an har. S3:An drivs istället med 4 st AA-batterier.
 

JonAnder

Aktiv medlem
Technikdirekt.de tar 2499:- EUR för den. När Fuji släpper den verkar ingen riktigt veta. Nån som hört något?
 

Jeppe

Aktiv medlem
OM jag inte missminner mig helt fel nu, så har jag för mig att fuji-killarna på mässan sa i november/december. S3:an som jag höll i var det första exemplaret som Svenska Fuji hade sett öht. Priset var inte helt klart i skrivande stund, så jag gissar att Technikdirekt.de bara gissar de med och kan förmodligen komma att ändra detta till marknadspriset när kameran väl kommer ut.
 

Fredrikpersson

Aktiv medlem
Tackar.

Det som lcokar mig mest med S3 Pro är dess (påstådda) förmåga att teckna högdagrar. Det är nog den enskilda brist hos digitalkameror som mest gör att jag tvekar att ersätta mina analoga kameror med en DSLR.

Skall bli intressant att se vad testerna ger.

mvh

Fredrik
 
ANNONS