avslutad120828
Avslutat medlemskap
Skickade in en rulle för framkallning och fick idag tillbaka negativen samt papperskopior.
På varenda bild förekommer ett eller två väldigt små fula märken, ser ut som skrap/hack ungefär. Svårt att förklara. De är mycket små, ca 1*1 mm.
Kameran jag använde var en gammal Nikon F501 i väldigt fint skick. Har haft två objektiv på och det är samma fenomen på alla bilder så felet ligger inte där.
Eftersom jag inte är helt hemma på analoga kameror undrar jag om detta är något typiskt som man fixar genom att göra rent? Filmrullen var helt ny.
Tacksam för svar på vad detta beror på, kan ev. försöka fixa bildexempel om det behövs...
På varenda bild förekommer ett eller två väldigt små fula märken, ser ut som skrap/hack ungefär. Svårt att förklara. De är mycket små, ca 1*1 mm.
Kameran jag använde var en gammal Nikon F501 i väldigt fint skick. Har haft två objektiv på och det är samma fenomen på alla bilder så felet ligger inte där.
Eftersom jag inte är helt hemma på analoga kameror undrar jag om detta är något typiskt som man fixar genom att göra rent? Filmrullen var helt ny.
Tacksam för svar på vad detta beror på, kan ev. försöka fixa bildexempel om det behövs...





