Annons

Gömslen på bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Chano

Aktiv medlem
Bilen kanske. tagen för nån vecka sen.
Inte så vackert med en massa vita sträck och ledningar, ingen vildmarkskänsla kanske.
Jag räknade till 43 orrar i denhär flocken.
Bara som kuriosa
 

Bilagor

Glenn Bark

Aktiv medlem
Tassemark.se har ett lättviktsnät i camo-stil, för 495kr. Nätet är ca 2,5x3,0 m stort, lagom att sitta under alltså. Jag fick mitt i förrgår och har inte hunnit använda det ännu, men det verkar bra. Det väger 1kg, och tar lika stor plats som ett smörpaket (ok, ett större smörpaket ;-) Tillsammans med ett par korsade lösa tältbågar, nerkörda i backen, borde det funka (hoppas jag).

//Glenn
 

Glenn Bark

Aktiv medlem
(Hoppas inte den här tråden har dött nu...)

Är det någon som vet nåt bra ställe där man kan köpa en billig medelstor gummibåt, gärna via nätet? Tänkte försöka mig på att bygga någon sorts flytande gömsle, med en robust gummibåt i grunden.
//Glenn
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
(Jag bevakar;)

Jag fotar väldigt lite från gömsle men bygger på eget, och funderar på egna desto mer.

Känns kul att bygga eget och anpassa för där och varför man använder det.

Själv så gillar jag mobila gömslen, gärna där jag ligger,,, en stor Ponsho/"säck" i mattgrön canvas i grunden som "byggs in i terrängen" lär vara ett simpelt med fungerande alternativ som passar mig.

Mvh Niclas,
 

FouFoto

Aktiv medlem
wiggin skrev:
Var själv inne på ÖB och letade efter ett liknande kamouflagenät. Hittade ett, och det kostade 395kr för hela nätet.

I vilken affär köpte du ditt nät på meterpris? Ser att du också bor i Göteborg, kan det vara så att du köpte det här? :)

Vi kan dela på ett från ÖB Emil!

Vi bor ju i Torslanda båda två...

/Thomas
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Nej, jag köpte ett som är 5x2,5 om jag inte mins fel. Det kan vara fint att använda det dubbelvikt om man vill uppnå ett tätare skydd. Det jag har varierar i olika skogstoner, mkt fint.

De nät som syns på bilderna http://www.garderoben.se/ på denna sida ser inte lika bra ut som det jag har,, knepigt. Tycker att grönfärgen på bilden inte ser naturlig ut. Mitt fungerar ypperligt även om det doftar militärlager, får flashbacks till surliumpen vilket i mitt fall är mindre bra!;))

Mvh Niclas,
 

Niclasfoto

Avslutat medlemskap
Citat från, http://www.garderoben.se/
"Camouflagenät nytt 6x 2,4
Art.nr: 1594

Camouflagenät vändbart grön och brun , rivstarkt, uv- beständigt, storlek 2,4 x6 meter vikt ca 1,2 kg, går att klippa i mindre bitar utan att dom faller isär.NYA
"

Låter som att de har tagit nya, mitt är (var;) begagnat.

Vändbart brun/grön låter både och. Men man kan ju spraya lite med matta färger om man vill dämpa de existerande färgerna.

Ja, de ärlite dyra de stora tycker jag. Betalade 545,- om jag inte minns fel.

Mvh Niclas,
 

wiggin

Aktiv medlem
FouFoto skrev:
Vi kan dela på ett från ÖB Emil!

Vi bor ju i Torslanda båda två...

/Thomas
Det hade inte varit en dum idé, om jag inte varit så ivrig och gett mig iväg mot Kviberg och gamla LV6 och köpte mig 3 meter nät på Överskottslagret. :) De kostade visserligen 60kr metern.
 

FouFoto

Aktiv medlem
wiggin skrev:
Det hade inte varit en dum idé, om jag inte varit så ivrig och gett mig iväg mot Kviberg och gamla LV6 och köpte mig 3 meter nät på Överskottslagret. :) De kostade visserligen 60kr metern.
De får bli Kviberg för mig med...
 
ANNONS