Annons

Gör om "mig" !

Produkter
(logga in för att koppla)

Manke80

Aktiv medlem
Har tänkt att dra upp denna bild i A4 storlek.
Den är ifrån en topptur upp på Glttertind i Norge. Är dock inte så nöjd med orginalet. Kan man göra den mer spännande? Hjälp mig gärna. Ni får manipulera den hur ni vill.
Här är en länk med en större version av bilden.

http://www.fotosidan.se/member/portfolio/viewpic.htm?ID=231109#

Det var verkligen filmjölkshimmel när bilden togs tyvärr.

Mvh Magnus

Bilagor

• glttertind 2.jpg
    glttertind 2.jpg
    40.5 KB · Visningar: 722
...och jag som för fem minuter var inne och kommenterade den här bilden och skrev att jag verkligen tyckte den var fin - med sin filmjölkshimmel och allt!

Hej

Då har du antagligen helt rätt :).
Har sett så många bra manipuleringar så jag tänkte bara se om någon kunde hitta på något snyggt.

Men tack för ditt betyg, var osäker när jag tog bilden hurvida det skulle bli bra eller inte. Jag är en riktig fotonybörjare.

Mvh Magnus

ahd skrev:
...och jag som för fem minuter var inne och kommenterade den här bilden och skrev att jag verkligen tyckte den var fin - med sin filmjölkshimmel och allt!

Hej, Anders. Himla kul att du tyckte bilden var så bra. Men vad menar du med "mellanbakgrund" när du tipsade om hur den skulle bli bättre?
Mvh Magnus

Manke80 skrev:
Men vad menar du med "mellanbakgrund" när du tipsade om hur den skulle bli bättre?
Mvh Magnus

När man tittar på bilder så finns det tre stycken kvadrater upp till höger i bild (vit, grå och svart). Klickar man på dem så byts bakgrundsfärgen ut på fotosidan. Med "mellanbakgrunden" menade jag den grå - eller den som ska föreställa grå men inte riktigt är det men strunt samma. Ofta kan bilder göra sig bättre med en annan bakgrund/ram.

Jag tycker bilden redan är riktigt bra, men lite kan man alltid göra..

Bilagor

• min version - small.jpg
    min version - small.jpg
    38.6 KB · Visningar: 524
Försökte få fram spåren i snön lite mer och öka konstrasten något.

Bilagor

• 412a14eee4ba8.jpg
    412a14eee4ba8.jpg
    9.9 KB · Visningar: 501
Eller varför inte en natt-bild?
mkson.jpg

Senast ändrad:
Sent omsider har oxå jag gjort min version, fattas bara annat...

mvh

Det här var ju för ovanlighetens skull en både bra och rolig bild att jobba med.

Bilagor

• snow-2.jpg
    snow-2.jpg
    45.7 KB · Visningar: 311
jag vet att det är fel ställe att fråga på, men hur tusan gör ni för att era bilder ska synas? funkar inte alls för mig...

jo, alla här har ju sina bilder i meddelandet, så att säga, och jag provade med "bifoga fil" men det går fasiken inte...Så jag laddade upp bilden på mitt eget lilla utrymme och postade bara länken dit.

ANNONS
Götaplatsens Foto