Annons

Gör Tamron Nikons gluggar ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Maverick skrev:
Just 28-75 och likaså 17-35:an tror jag är lite speciella då de togs fram i samband med DSLR. Jag är inte helt säker på att det är Minolta som står bakom konstruktionen där.
Mvh
Maverick
Dom fanns ju först som Tamron (åtminstone 28-75) men det är ju i & för sig ingen garanti för att Tamron stått för konstruktionen men jag tycker nog att det lutar ditåt..

//Larsa, som fortfarande gissar:)

Maverick skrev:
Annars kan ni läsa Göran Segeholms blogg där han konstaterar att alla kameror dpreview testar är klart över genomsnittet, och då menar jag verkligen alla.
Inte konstigt alls. Man ska inte tolka ordet "average" som bokstavligen genomsnittlig i det sammanhanget. Om man gjorde det så måste man ju revidera alla gamla tester varje gång man gör en ny.

Nja, inte alls eftersom alla tester är datummärkta och därmed kan sättas i relation till sin samtid. För övrigt är det bara att välja ut valfri skitkamera och gå in och kolla vad den fått för betyg. Depreviews tester är förvisso grundliga men betygen suger...

Mvh
Maverick

Som jag skrev i en annan tråd så ska man inte tolka ordet "average" bokstavligen som ett medelvärde. Tolka det hellre som "medelmåttig", vilket knappast i svenskan betyder genomsnittlig, utan snarare är ett värdeomdöme.

ANNONS
Götaplatsens Foto