Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Göra "renare" hy i PS

Produkter
(logga in för att koppla)

the_greek

Avslutat medlemskap
Jag undrar hur man får fram "fotomodell hyn" i PS... någon som har en bra övning får gärna lämna ett svar eller en länk

En variant som jag har använt vid ett par tillfällen är att dublicera lagret, lägga på lagom mängd gaussisk oskärpa på det övre lagret, och sedan "måla" tillbaka detaljer som ögon och ögonbryn och konturer och sånt genom att skapa en lagermask till det övre lagret som du målar i med vanliga penseln. Svart färg gör att lagret under "syns igenom", vit färg täcker.

Nämnas bör att den varianten som jag beskrev använde jag innan jag skaffade Neat Image. Nu är jag inte så mycket för plastig hud, men skulle jag göra det nu skulle jag absolut använda NI, fast som plugin (har Pro+ versionen) på ett nytt lager. Då kan man jobba fram detaljer som har slätats ut för mycket, så som jag beskrev innan.

ANNONS
Götaplatsens Foto