Annons

Gammalt Nikon 80-200 eller nytt Sigma 70-300 APO

Produkter
(logga in för att koppla)
Ken Rockwell må vara en tomte men i den här frågan har han rätt.

Hur som helst så är det säkert intressant för många om det nu skulle vara så att Zebramedia säljer AF-S varianten för 10 papp, dom kanske har kommit över ett gammalt lager och säljer ut dom billigt, så skriv gärna hur det ligger till.

kent.

Zoso skrev:

Hur som helst så är det säkert intressant för många om det nu skulle vara så att Zebramedia säljer AF-S varianten för 10 papp, dom kanske har kommit över ett gammalt lager och säljer ut dom billigt, så skriv gärna hur det ligger till.

kent.

Det ska jag göra!

/K

Thunderbird skrev:
Sigma

/ E

Tycks som den här gluggen lider av lite frontfokusering kanske... Hursom är det som ligger framför texten i överkant skarpare på Sigmagluggen än på Nikons dito. Om nu bilderna togs med samma bländare.

/K

Zoso skrev:

kent.

Hej!

Fick svar från Zebra idag (efter att min fråga studsat fram och åter innan dom förstod skildnaden.)
Det är alltså AF-D varianten dom säljer. Den tillverkas fortfarande, som Kent så riktigt påstod. AF-S gluggen ersattes av 70-200 för några år sen.

Hursom är det ändå en mycket fin och snabb glugg till ett bra pris!
Och den går att köpa ännu billigare här!

http://www.digitalrev.com/en/product_details.php?item_id=599&category_id=

/K

Hmm. Jag skickar länken med Euro-priser, men när den öppnas så återges priset i Pund.?
Priset motsvarar ca 675 Euro.

/K

keckax skrev:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?threadid=63749

Lite läsning... Problem med skjutzoomen kombinerad med digitalkamera, tycker vissa!??

Har själv ganska länge suktat efter en 80-200. Har då funderat på att köpa en beg skjutzoom.
Men jag tror jag sparar lite och satsar på nytt.

http://www.zebramedia.com/shopexd.asp?id=5939

Här kan du köpa senaste (AF-S) modellen för 10000kr.

/K
Tyvärr så är det fel på annonsen. Bilden visar klart o tydligt att det är tvåringszoomen utan afs som säljs till det priset. Afs-varianten kostar paradoxalt nog ungefär lika mycket som den senaste VR-zoomen. Tvåringaren är dock mycket bra och lider inte av vignettering som afs 80-200 gör. Jag tror att Nikon fortfarande tar hem afs 80-200 på beställning, har för mig att det var en tråd i ämnet för inte så länge sedan.

Men AF-D varianten då? Den är väl ett bra köp för 10000kr antar jag. Eller?
Så vitt jag kan läsa om den så ska den vara både snabb, skarp och i övrigt en allmänt mkt bra zoom.

/K

keckax skrev:
Men AF-D varianten då? Den är väl ett bra köp för 10000kr antar jag. Eller?
Så vitt jag kan läsa om den så ska den vara både snabb, skarp och i övrigt en allmänt mkt bra zoom.

/K
Af D tvåringaren är nog bland det mest prisvärda som Nikon har i sin objektivpark. En suveränt skarp glugg med professionell byggkvalitet och mekanik, bra stativfäste. Ingen afs men snabb och relativt tyst af ändå. En stor fördel jämfört med sina två efterföljare är dock at den är mindre o lättare, utan avkall på kvaliten.

ANNONS
Götaplatsens Foto