Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Generell Zoom
- Trådstartare jbygden
- Start datum
Jeppe
Aktiv medlem
EF 28-105/3.5-4.5 USM - Riktigt bra optik med goda egenskaper i teleläget, hyffsade vid 28mm.
EF 28-135/3.5-5.6 USM IS - Bra optik, ungefär samma prestanda som 28-105:an i båda ändarna. IS'en ger dig 2 extra tider/bländarsteg, vilket kan vara bra i lljussvaga situationer.
Tamron 24-135.. får du fråga någon annan om.. ingen aning. Gissningsvis en bit efter EF 28-135:an
EF 28-135/3.5-5.6 USM IS - Bra optik, ungefär samma prestanda som 28-105:an i båda ändarna. IS'en ger dig 2 extra tider/bländarsteg, vilket kan vara bra i lljussvaga situationer.
Tamron 24-135.. får du fråga någon annan om.. ingen aning. Gissningsvis en bit efter EF 28-135:an
Damocles
Aktiv medlem
Har läst en del på nätet, och hört mig för lite, det är lite blandat om 28-135 IS.... folk använder den gärna privat, med yrkesfotografer(reklam i detta fall) använder den aldrig i jobbet. Men den verkar vara ganska skarp. Troligen lite bättre än 28-105, men det är inget jag ska svära på.
På consumer reviews som jag läst om tamronen verkar dom flesta vara nöjda, många fler nöjda än missnöjda jämfört med 28-135IS, men å andra sidan kanske man inte förväntar sig lika mycket av tamron, den hoppar iofs över dom billiga tamron så med det priset tror jag den är en bra lins.
En del utlänska magasin gillade den starkt.
Har sett att vid några enstaka F-stop så har tamron lite sämre skärpa än canons, och tvärtom.
Ligger nämligen precis i samma val och kval just nu, har köpt en begangnad Eos 33, och letar optik, 50mm/1.8 är på g, men normal zoom till resan dröjer.... jobbigt mycket val.
På consumer reviews som jag läst om tamronen verkar dom flesta vara nöjda, många fler nöjda än missnöjda jämfört med 28-135IS, men å andra sidan kanske man inte förväntar sig lika mycket av tamron, den hoppar iofs över dom billiga tamron så med det priset tror jag den är en bra lins.
En del utlänska magasin gillade den starkt.
Har sett att vid några enstaka F-stop så har tamron lite sämre skärpa än canons, och tvärtom.
Ligger nämligen precis i samma val och kval just nu, har köpt en begangnad Eos 33, och letar optik, 50mm/1.8 är på g, men normal zoom till resan dröjer.... jobbigt mycket val.
Palletheking
Aktiv medlem
Jag hade för en tid sen funderingar på att köpa en Tamron 24-135 zoom. Jag gjorde då en research på optiken och kom fram till att man lyckats ovanligt bra sett till zoom-omfånget. Det är troligen en av de bättre objektiven för klassen originalen inkluderade, kanske också det mest välbyggda. Enda nackdelen i mina ögon är att priset ligger i paritet med prestanda något man hoppas undvika med piratobjektiven.
Damocles
Aktiv medlem
Kanske därför objektivet är och inte halvdant som med så många billiga piratobjektiv. Har läst lite om det på DPreview, och dom flesta verkar vara nöjda, även om det kan vara en viss oskärpa i kanterna på full bländare. Men dom flesta är nöjda. Och 4995:- är bättre än canons ~6400:- i fall man kan låta bli IS och USM.
Senast ändrad:
Erik Schalin
Aktiv medlem
Allihop ger en mörk sökare