Annons

Genvägar

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan Pihl

Aktiv medlem
Hej,
Varför har "Mina genvägar" hamnat längre ner i skrollningslistan? Den låg högre upp tidigare, och det är där den bör vara, eftersom det är "Mina genvägar" man använder mest. Går det att återställa den till hur den var tidigare, eller kan man själv flytta den längre upp i listan? Den får gärna ligga högst upp, eller strax under "Mina bilder" och "Min portfolio".
Tacksam för svar.
Mvh
Johan

Hej!
Vi har sett över den menyn för att förtydliga (utifrån de frågor vi får till vår helpdesk) och prioriterat efter vad vi tänkte var mest använt. Du kan inte själv flytta runt i menyn så vi får ta ett varv till.

Ja det undrar jag också, var finns de?
Uppe i listan (överst på sidan), hjulet sidan om förstoringsglaset, i den rullgardinen finns t ex "Mina bilder" och "Min portfolio". Där finns även "Mina genvägar".
Men det är möjligt att man måste ha lagt in några grupper/sidor som genvägar för att "Mina genvägar" ska komma upp, jag vet inte?

Jag är betalande kund och har inga Mina genvägar i kugghjulets meny. Så låt oss tänka att man behöver lägga upp en genväg.
Tror att man gör nåt i stil med:
Klicka på ert Namn och välj Min sida.
I en rubrik på den nedre raden står det Bokmärken.
Sen få man prova sig fram lite med Redigera dina Bokmärken och Lägg till ett bokmärke.
Jag har för mig att det tog lite tid innan jag fick rätt på det.
Lycka till!

Tror att man gör nåt i stil med:
Klicka på ert Namn och välj Min sida.
I en rubrik på den nedre raden står det Bokmärken.
Sen få man prova sig fram lite med Redigera dina Bokmärken och Lägg till ett bokmärke.
Jag har för mig att det tog lite tid innan jag fick rätt på det.
Lycka till!
Ja jag är betalande medlem men har ändå inget som heter genvägar och jag fattar inte hur man gör? Jag hittar ju bokmärken men inget som blir genväg?
Mvh Eva

Ja jag är betalande medlem men har ändå inget som heter genvägar och jag fattar inte hur man gör? Jag hittar ju bokmärken men inget som blir genväg?
Mvh Eva
Det är som sagt lite klurigt, och man måste prova sig fram för att få rätt på det.
Gå in där jag skrev, och välj Lägg till ett bokmärke. Ha ett fönster uppe till med en sida här på Fotosidan som du vill ha med i Mina genvägar. Kopiera url adressen på den sidan, och klistra in där det står URL i Lägg till ett bokmärke. Döp den till det den heter t ex Bloggar. Välj Privat och Visa i min meny. Sen är det lite klurigt, för sen måste man gå in i Redigera dina Bokmärken och klicka i att det ska visas i menyn och sen Lagra ändringar. Jag tror även att man måste tömma catcheminnet i webbläsaren för att ändringen ska synas på din sida. Det är bara att prova sig fram, det tar ett tag, men till slut fungerar det :)

Det är som sagt lite klurigt, och man måste prova sig fram för att få rätt på det.
Gå in där jag skrev, och välj Lägg till ett bokmärke. Ha ett fönster uppe till med en sida här på Fotosidan som du vill ha med i Mina genvägar. Kopiera url adressen på den sidan, och klistra in där det står URL i Lägg till ett bokmärke. Döp den till det den heter t ex Bloggar. Välj Privat och Visa i min meny. Sen är det lite klurigt, för sen måste man gå in i Redigera dina Bokmärken och klicka i att det ska visas i menyn och sen Lagra ändringar. Jag tror även att man måste tömma catcheminnet i webbläsaren för att ändringen ska synas på din sida. Det är bara att prova sig fram, det tar ett tag, men till slut fungerar det :)
Herregud, nej det där var alldeles för krångligt för mig, då får det vara! Tack ändå, alltid kan någon annan ha nytta av detta.
Mvh Eva

Jag är inte så djupt engagerad i Fotosidan att jag tänker prova men kan du inte bara göra ett vanligt bokmärke i webläsaren? Kanske är det för klumpigt vid viss navigering men det är snabbt och enkelt gjort.
Äsch inte behöver jag några genvägar eller bokmärken i Fotosidan. Jag gör inte så mycket här mer än skickar in lite bilder. :)
Mvh Eva

ANNONS
Götaplatsens Foto