Annons

Google Bildsök eller Google Lens?

Produkter
(logga in för att koppla)

fotobollfoto

Aktiv medlem
Skapar en ny tråd av denna
Google lens

Brukar högerklicka på mina bilder och se om dom hittas någonstans och då brukar det vara"sök på Google efter bild" nu plötsligt kommer det upp " sök med Google lens" trycker jag där så händer inget.
Finns tydligen en app (Google lens) man kan ladda ner och då kolla efter sina bilder på nätet.
Tyckte att den fått dåliga omdömen och tydligen funnits i några år
Någon som vet något om detta eller hur man får det vanliga igen?
 

mac60

Aktiv medlem
Ingen som vet något mer om detta?
Vet att det finns andra program men har fått uppfattning att då är det original storlek och tycker inte det var intressant att ladda upp stora filer.

Ingen som vet om söker är helt borta eller det går att få det igen?
Samt då om någon använt/provat lens?
Och att enligt beskrivningen så är det inte som innan att den letar bilder utan den berättar vad som finns på bilden och jag vill ha den till att kolla efter min bild på nätet ( om någon "lånat" bilder)
Var dåliga kommentarer men dom var inte heller nya så...
 
Senast ändrad:

mac60

Aktiv medlem
Vilken dator och versioner på operativsystem och webläsare?
Plattan är en Huawei Android 8.0.0, datorn win7 båda använder jag chrom läsare
Allt skall vara uppdaterat
Har inte installerat något utan bara en dag så gick det inte att bildsök som vanligt längre utan det var goggle lens som gällde och tryckte man på den så bara försvann rutan och inget annat hände 😉 (mer än att jag satt och väntade)
Ingen hänvisning tex att man skulle ladda ner programmet
 

mac60

Aktiv medlem
Har testat min gamla dator med Win xp på och där fungerar det som innan
Samt min andra platta Samsung galaxy tab 3 och där fungerar det med
Har även skickat mail till Google och frågat om detta så jag får väl vänta och se
 

PMD

Aktiv medlem
Min telefon kör Android 10 och Google Chrome 80.0.3987.119. I den browsern har "Search image with google" (eller vad det nu hette) bytts ut mot "Search with Google Lens".

Min dator kör macOS 10.12.6 och Google Chrome 85.0.4183.83. I den browsern finns fortfarande "Search Google for Image" kvar.
Jag väntar nog i det längsta med att uppdatera den browsern. :)
 

mac60

Aktiv medlem
Nu hittade jag denna diskussionen men har startat nu tråd
Sök med Google är tillbaka i alla fall på plattan
 
ANNONS