Annons

Google-retuschering

Produkter
(logga in för att koppla)
Nja, för en datahall i Google-storlek är det förmodligen inte alls orimligt. Speglat foto? Tror inte det...
 
Intressant och jag håller med om att det ser speglat ut... uttagen är vända åt andra hållet och kablarna går likadant på båda sidor :)
 
Ja, efter en snabb check i PS är det helt klart att det är speglat förutom att högersidan har gråa lådor längst ner under racken medan de saknas till vänster. Resten är helt identiskt :)
 
Efter att ha kikat lite mer noggrannt så är jag böjd att hålla med. Just den bilden ser faktiskt speglad ut. Däremot känns själva storleken på datahallarna inte orimliga för Google. Varför har de då fejkat genom att spegla bilden? De hade väl ingen rack-korridor som var tillräckligt snygg och symmetrisk på båda sidor kanske?
 
Ja, efter en snabb check i PS är det helt klart att det är speglat förutom att högersidan har gråa lådor längst ner under racken medan de saknas till vänster. Resten är helt identiskt :)

Det stämmer ju. Men om de nu speglat bilden, varför har de då tagit bort de grå lådorna längst ner i de vänstra racken? Alternativt lagt till dem på de högra? Mystiken tätnar....

Att det faktiskt är speglat känns i övrigt rätt klart när man tittar närmare. Texten vid eluttagen på högra sidan verkar bestå av tre bokstäver och en siffra, men på vänstra sidan är det en siffra och tre bokstäver.
På högersidan har servrarna textmärkning till vänster sen en grön diod, sen en orange. Men på vänstersidan är det tvärtom: först en orange diod, sen en grön, och sen textmärkning.

Skuggorna på golvet är å andra sidan inte helt identiska på de två sidorna. Den nedersta "spetsiga" skuggan på högersidan är t.ex. större än motsvarande på vänstersidan.

Nu är jag osäker på om det är speglat eller inte.....
 
Ojämnheterna i golvet visar speglingen tydligt om man drar upp kontrasten en del.
 

Bilagor

  • google2.jpg
    google2.jpg
    45.2 KB · Visningar: 337
Ojämnheterna i golvet visar speglingen tydligt om man drar upp kontrasten en del.

Ja där ser man ju det tydligt. Har själv inte så bra koll på trix att kolla sånt här i PS så tack för det.

Vistas en del i större datacenter i mitt dagliga jobb och reagerade mest på att det var lite väl symmetriskt och smådetaljer var misstänkt lika på båda sidor.
För en ren reklambild hade det väl inte varit något konstigt men med tanke på att det ska framstå som "dokumentärt" så är det lite kul.
 
ANNONS