Hej
Jag går på reportagekursen nu. Vill ni fråga något speciellt får ni gärna maila mig så ska jag försöka svara. Tittar dock inte så ofta här på forumet, så säkrast är min mail.
[email protected]
Året har varit bra. Vi har lärt oss en hel del. Själklart finns det alltid saker som kan vara bättre men i det stora hela har det varit mycket givande. Vi på foto och reportage verkar vara priviligerade på skolan.
Man skulle såklart nú mot slutet velat ha hunnit vara lite mer i färglabbet, lite mer i svartvit labbet, jobbat mer med photoshop, mer med indesign, mer i studion. Ja, ni hör att tiden inte räcker till.
Vi har arbetat mycket med detta så jag kan helt klart mycket mer än vad jag kunde innan!
Svartvitlabbet är mycket bra, likaså färg. I studion finns mellanformat, storformat, småbildskameror som man kan använda. Blixtar, reflexskärmar mm. Jag har faktiskt inte saknat någonting alls i ateljen + att det finns massa saker som jag inte använt. Alla skall ha en egen kamera att tillgå också, men det vet ni säkert.
Vi har skrivit olika former av artiklar som personporträtt, reportage, nyhetsartiklar mm. Gjort en tidning. Layoutuppgifter, fotouppgifter.
Fotouppgifter i olika former som "möte med okänd" när man skulle gå ut och träffa någon som man inte känner och ta sig in i deras hem och fota dem. Bra övningar att börja prata med folk. Bildserier och mycket mer.
Kursen har givit mig mycket och jag är helt nöjd!
Hoppas ni kommer in och att ni får det bra.
Häls wiwi