Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

grönt i photomatix?

Produkter
(logga in för att koppla)

GustavHüb

Aktiv medlem
Hej.

Jag installerade precis Photomatix Pro 3.0 på min dator så jag har inte ändrat någonting. Dewt är dock ett stort problem. Bilderna blir gröna. De blir gröna och har någon form av rutnät men det försvinner när man har sparat i jpeg, den är dock fortfarande grön. NÅgon som vet vad detta kan bero på? Jag testade att googla det men det stod bara massa om att de fick en grön ton, mina är helt gröna.

Jag har för mig att jag fick något liknande när jag testade Photomatix för ett tag sedan. Då handlade det om RAW-filer från en Canon EOS 1000D. JPEG ska dock alltid fungera. Jag tycker JPEG är smidigare (snabbare) att arbeta med med HDR-program. RAW-konvertering kan man göra från andra mer lämpade program.

OT: Om du kör windows kan du också prova Dynamic Photo HDR och se om du får samma fenomen där. Personligen tycker jag det programmet är bättre och lättare, framför allt med alignment-processen som räddat mig flera gånger då jag har fotat frihand.

ANNONS
Götaplatsens Foto