Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gul varningstriangel

Produkter
(logga in för att koppla)

Ssabina

Avslutat medlemskap
När jag öppnar bilder i RAW så kommer det alltid upp en gul varningstriangel i bildens högre hörn (uppe), men den försvinner efter ett tag. Vad betyder det?

Det händer nog alla, det är (vad jag tror) bara som bilden laddas.
Är inte 100% säker, kan någon bekräfta detta?

När jag öppnar bilder i RAW så kommer det alltid upp en gul varningstriangel i bildens högre hörn (uppe), men den försvinner efter ett tag. Vad betyder det?

Vad jag förstått det som så är det bara medan RAW läser in all information i bilden. Inget att oroa sig över, mao. :)

Ja det stämmer, när man öppnar bilden i Camera Raw så visas först den inbäddade Jpg filen som har kamerans färg/skärpe/brucreducerings inställningar. Gul triangel visas under den tiden det tar att läsa in rå-datan. Om man är uppmärksam så ser man att bilden förändras lite i färg och tonomfång när triangeln försvinner.

Helt normalt med andra ord!

ANNONS
Götaplatsens Foto