Annons

Halle- och Hunneberg

Produkter
(logga in för att koppla)

Tjädern

Medlem
Hur ser det ut för er: Arne och Tobias. Kan ni denna dag? I så fall kanske vi kan preliminärt säga Lördag den 28/6 (när ni har hört av er). Skall det ordnas övernattning eller handlar det om en eftermiddags/kvällstur?/Mvh Håkan
 

Nikonetha

Aktiv medlem
Tjädern skrev:
Hur ser det ut för er: Arne och Tobias. Kan ni denna dag? I så fall kanske vi kan preliminärt säga Lördag den 28/6 (när ni har hört av er). Skall det ordnas övernattning eller handlar det om en eftermiddags/kvällstur?/Mvh Håkan
Jag kan tänka mig att stanna över och sova några timmar för att få vara med om en tidig morgon där också
 

AeS

Aktiv medlem
Tjädern skrev:
Hur ser det ut för er: Arne och Tobias. Kan ni denna dag? I så fall kanske vi kan preliminärt säga Lördag den 28/6 (när ni har hört av er). Skall det ordnas övernattning eller handlar det om en eftermiddags/kvällstur?/Mvh Håkan
Jag kan också tänka mig en övernattning och tidig morgon den 28/6.

/Arne
 

MadToby

Aktiv medlem
Hej

28/6 går bra för mig också.
Jag tar också gärna en morgontur tidigt.
Jag tror dock jag sover hemma då jag bor inte långt ifrån.
Menar vi tidigt morgon på lördag eller söndag?
/Tobias
 

Tjädern

Medlem
Ja, jag tänkte Lördag den 28/6 att vi träffas på eftermiddagen och vandrar på kvällen, sedan övernattning för den som vill Lördag till Söndag och upp tidigt, för den som vill Söndag morgon. Det finns två alternativ för övernattning. 1. Fotoklubbens stuga vid uppfarten till Halleberh (el, rinnande vatten mm), 2. Naturskyddsföreningens lilla stuga mitt på Hunneberg. Mycket fint belägen mellan några sjöar. Utan el, men mysig. Härifrån kan man gå direkt ut i vildmarken med fina sjöar runt omkring. Den senare stuga ligger innanför avstängd väg, men bom. Men jag kan prata med ansvarig på Sveaskog och ordna detta. Hur verkar detta?? /Håkan
 

AeS

Aktiv medlem
För mig spelar stugvalet ingen roll....
(Men jag hade en liten tanke på att ta med en laptop med kortläsare för att kanske kolla på/diskutera varandras bilder på kvällskvisten.....och då hade ju el varit bra.)

Men självklart om det är bättre (bild)läge i stuga alt. 2 så föredrar jag det.

/Arne
 

Tjädern

Medlem
Hej igen!

Jag går vidare med detta, och försöker att i första hand boka stugan på Hunneberg och i andra hand fotoklubbens stuga Lörd-Sönd. Jag mailar er så småningom!/Håkan
 

AeS

Aktiv medlem
Jonte_rm skrev:
Jag är gärna med på både kvällstur och övernattning + morgontur...

mvh // johannes
Hej Johannes
Trevligt!
Även om Håkan (start av denna tråd) förmodligen läser denna tråd, skicka gärna ett mail till honom.

Hade gött!

/Arne
 

Tjädern

Medlem
Javisst hade vi en fin vandring. Kanonväder trots prognos om regn. Kul med älgarna, speciellt kon som hoppade två gånger över stängslet, strax innan vi kom fram till stugan efter den sena bilturen/Håkan
 

Bilagor

Jonte_rm

Aktiv medlem
Jag tackar för ett fint sällskap och en fin guidning som förhoppningsvis leder till många nya fina bilder och lärdommar om bergen...

mvh // Johannes
 
ANNONS