Sidan
validerar inte (du kan bespara dig många framtida problem med korrekt kod, då vet du också om du gjort rätt eller om någon besökares obskyra webbläsare är buggig).
Jag tycker sidan kändes väl så tungladdad, själv brukar jag sikta på att den kompletta sidan med bilder, stilmallar och innehåll inte går över ca. 50-60kb (bara din banner är på 210kb), jag håller dock inte såå hårt på det, om innehållet (content is king) kräver det så får det bli större.
Sidan skalar också rätt dåligt, det blir sidoscroll med mindre skärm än 1024x768, försök få det att funka utan sidoscroll åtminstone ned till 800x600. Jag har 1024x768 och har jag min "sidebar" utfälld så försvinner en tredjedel av din sidan ut till höger.
Din navigering är tämligen överskådlig och ger en bra överskådlighet av webbplatsen. Men den lider av ett stort problem. Den är bara överskådlig för oss "vanliga dödliga" med skript-kompatibla webbläsare, medans sökmotorer och sådana spindlar inte kan följa dina länkar och indexera sidorna som de leder till. Häng aldrig upp navigeringen på skript! För du vill väl att dina sidor, inte bara den första, skall kunna sökas?
Jag tycker också att du på några ställen satt väl så liten text i kombination med alltför låg kontrast mellan text/bakgrund. Detta är antagligen en konsekvens av att du angett typsnittet Verdana, detta tysnitt är större än andra och lurar en att sätta storleken mindre, vill du att det skall se ut som 12px Arial, sätt då det och inte 10px Verdana. Dessutom, alla har inte samma uppsättning typsnitt installerat, jag har Helvetica som std för familjen "sans-serif" - se liten bifogad dump. Mitt råd är att du skippar typsnitten och bara anger sans-serif, justera sedan teckenstorlekar så att du tycker det ser bra ut, med bara sans-serif så ökar chanserna att det också ser bra ut för andra, du kör inte heller över besökares egna inställningar för std-typsnitt i de fall de råkar ha ditt specifierade typsnitt installerat.